
Πρόσφατα το Πεκίνο ανακοίνωσε την αναθεώρηση μιας νομοθεσίας σύμφωνα με την οποία πλοία που μεταφέρουν συγκεκριμένα φορτία θα πρέπει να παράσχουν λεπτομερή στοιχεία στις κινεζικές αρχές πριν εισέλθουν στα χωρικά ύδατα της Κίνας.
Η αναθεωρημένη νομοθεσία, η οποία ήδη έχει πυροδοτήσει αντιδράσεις, απαιτεί από ξένες διαχειρίστριες εταιρείες υποβρυχίων, πυρηνοκίνητων πλοίων, πλοίων που μεταφέρουν ραδιενεργά υλικά και πλοίων μεταφοράς χύδην υγρών φορτίων να παρέχουν στις κινεζικές αρχές λεπτομέρειες όπως το όνομα του πλοίου, το λιμάνι που θα προσεγγίσει, τον τύπο φορτίου, την ώρα άφιξης κ.ά.
Για τα πλοία και τις διαχειρίστριες εταιρείες που δεν συμμορφώνονται με τη νομοθεσία υπάρχουν σημαντικά πρόστιμα. Την ίδια ώρα, η νομοθεσία δίνει το δικαίωμα στο Πεκίνο να διατάξει την αποχώρηση αυτών των πλοίων υπό το πρίσμα ότι απειλούν την ασφάλεια της Κίνας.
Η κίνηση αυτή μεταφράζεται από αναλυτές ως μία ακόμα προσπάθεια της Κίνας να ενισχύσει την επιρροή της στη Νότια Σινική Θάλασσα. Η Κίνα διεκδικεί την κυριαρχία της σε πολλές παράκτιες περιοχές της Νότιας Σινικής Θάλασσας, συμπεριλαμβανομένων των περιοχών που βρίσκονται εκατοντάδες μίλια πέρα από το όριο των 12 ναυτικών μιλίων που έγινε αποδεκτό από την UNCLOS. «Η Κίνα απλώνει νομικά δίχτυα σε περιοχές που διεκδικεί, προκειμένου με κάποιον τρόπο να νομιμοποιήσει τις διεκδικήσεις αυτές», αναφέρουν στην πλειοψηφία τους αναλυτές της Δύσης. Οι ΗΠΑ ήδη κάνουν λόγο για «σοβαρή απειλή» για την ελεύθερη ναυσιπλοΐα και το ελεύθερο εμπόριο.
Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη Ιανουαρίου η Κίνα ενέκρινε μια νέα νομοθεσία που επιτρέπει ρητά στην Ακτοφυλακή της να ανοίγει πυρ εναντίον ξένων πλοίων. Ο Coast Guard Law εξουσιοδοτεί την Κινεζική Ακτοφυλακή «να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης όπλων, όταν η εθνική κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματα παραβιάζονται από ξένους οργανισμούς ή άτομα στη θάλασσα».
Φωτό: EPA/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε τροχιά ολοκλήρωσης βρίσκεται η εγκατάσταση των νέων φωτοβολταϊκών συστημάτων στον Λιμένα Βόλου, σηματοδοτώντας ένα ακόμη καθοριστικό βήμα προς την ενεργειακή αυτονομία και τη…
Οριακές μεταβολές σημειώθηκαν την περασμένη εβδομάδα στη spot ναυλαγορά των LNG carriers, με τους ναύλους να εξακολουθούν να κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, βάσει…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
Πρόσφατα, η σημαία των ΗΠΑ υψώθηκε σε ένα ακόμα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και συγκεκριμένα στο «CMA CGM Phoenix». H αλλαγή σημαίας στο πλοίο έλαβε…
Η Διεθνής Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (INTERMEPA) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των εκλογών της Εκτελεστικής Επιτροπής που πραγματοποιήθηκαν την 29η Ιουλίου 2025: Η κα Σεμίραμις…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ είπε σήμερα πως έδωσε εντολή σε δύο πυρηνικά υποβρύχια να πάρουν θέση σε περιοχές κοντά στη Ρωσία, ως…
Τουλάχιστον δύο πλοία φορτωμένα με ρωσικό πετρέλαιο με προορισμό τα διυλιστήρια στην Ινδία έχουν εκτραπεί προς άλλους προορισμούς μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ,…
Την παραλαβή ενός Kamsarmax bulk carrier, του «MV CYMONA OCEAN», από τα ναυπηγεία της Oshima ανακοίνωσε η Alassia NewShips Management, συμφερόντων του κ. Νικόλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ