
Πρόσφατα το Πεκίνο ανακοίνωσε την αναθεώρηση μιας νομοθεσίας σύμφωνα με την οποία πλοία που μεταφέρουν συγκεκριμένα φορτία θα πρέπει να παράσχουν λεπτομερή στοιχεία στις κινεζικές αρχές πριν εισέλθουν στα χωρικά ύδατα της Κίνας.
Η αναθεωρημένη νομοθεσία, η οποία ήδη έχει πυροδοτήσει αντιδράσεις, απαιτεί από ξένες διαχειρίστριες εταιρείες υποβρυχίων, πυρηνοκίνητων πλοίων, πλοίων που μεταφέρουν ραδιενεργά υλικά και πλοίων μεταφοράς χύδην υγρών φορτίων να παρέχουν στις κινεζικές αρχές λεπτομέρειες όπως το όνομα του πλοίου, το λιμάνι που θα προσεγγίσει, τον τύπο φορτίου, την ώρα άφιξης κ.ά.
Για τα πλοία και τις διαχειρίστριες εταιρείες που δεν συμμορφώνονται με τη νομοθεσία υπάρχουν σημαντικά πρόστιμα. Την ίδια ώρα, η νομοθεσία δίνει το δικαίωμα στο Πεκίνο να διατάξει την αποχώρηση αυτών των πλοίων υπό το πρίσμα ότι απειλούν την ασφάλεια της Κίνας.
Η κίνηση αυτή μεταφράζεται από αναλυτές ως μία ακόμα προσπάθεια της Κίνας να ενισχύσει την επιρροή της στη Νότια Σινική Θάλασσα. Η Κίνα διεκδικεί την κυριαρχία της σε πολλές παράκτιες περιοχές της Νότιας Σινικής Θάλασσας, συμπεριλαμβανομένων των περιοχών που βρίσκονται εκατοντάδες μίλια πέρα από το όριο των 12 ναυτικών μιλίων που έγινε αποδεκτό από την UNCLOS. «Η Κίνα απλώνει νομικά δίχτυα σε περιοχές που διεκδικεί, προκειμένου με κάποιον τρόπο να νομιμοποιήσει τις διεκδικήσεις αυτές», αναφέρουν στην πλειοψηφία τους αναλυτές της Δύσης. Οι ΗΠΑ ήδη κάνουν λόγο για «σοβαρή απειλή» για την ελεύθερη ναυσιπλοΐα και το ελεύθερο εμπόριο.
Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη Ιανουαρίου η Κίνα ενέκρινε μια νέα νομοθεσία που επιτρέπει ρητά στην Ακτοφυλακή της να ανοίγει πυρ εναντίον ξένων πλοίων. Ο Coast Guard Law εξουσιοδοτεί την Κινεζική Ακτοφυλακή «να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης όπλων, όταν η εθνική κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματα παραβιάζονται από ξένους οργανισμούς ή άτομα στη θάλασσα».
Φωτό: EPA/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ