
Η Αίγυπτος υπέγραψε, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, συμφωνία ύψους $4,5 δισ. για την κατασκευή ηλεκτρικής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας, η οποία θα συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τις ακτές της Μεσογείου.
Η σύμβαση μεταξύ της Αιγυπτιακής Εθνικής Αρχής για την κατασκευή Σηράγγων (Νational Authority for Tunnels ‒ ΝΑΤ) και μιας κοινοπραξίας η οποία περιλαμβάνει τη Siemens και τις κατασκευαστικές εταιρείες Orascom Construction και Arab Contractors, σύμφωνα με το Reuters, θα καλύπτει ζητήματα σχεδιασμού, εγκατάστασης και συντήρησης της σιδηροδρομικής γραμμής για μία δεκαπενταετία.
Το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο θα εκτείνεται σε μήκος 660 χλμ. και θα περιλαμβάνει μία κύρια γραμμή, που θα σχεδιαστεί για να μεταφέρει περισσότερους από 30 εκατ. επιβάτες ετησίως, καθώς και μία γραμμή μεταφοράς εμπορευμάτων, η οποία θα διασυνδέει το λιμάνι Ain Sokhna στην Ερυθρά Θάλασσα με τα μεσογειακά λιμάνια της Αλεξάνδρειας και της Marsa Matrouh.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Siemens, Roland Busch, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι η σιδηροδρομική διασύνδεση θα μείωνε τον χρόνο ταξιδιού στο μισό, προσομοιάζοντας το έργο ως «Διώρυγα του Σουέζ στις ράγες».
Ο γερμανικός όμιλος της Siemens δήλωσε ότι το μερίδιό του στη σύμβαση ήταν περίπου $3 δισ. Τα τρένα θα παραδοθούν από τη μονάδα Siemens Mobility έως το τέλος του 2023, με την παραγγελία να ολοκληρώνεται το 2027.
Η NAT και η κοινοπραξία συμφώνησαν επίσης να συζητήσουν και να οριστικοποιήσουν συμφωνίες για άλλες δύο σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας στην Αίγυπτο, μία που θα περνά νότια του Καΐρου και θα καταλήγει στο Ασουάν, και μία που θα συνδέει την πόλη Λούξορ στον Νείλο με τη Χουργκάντα και τη Σαφάγκα στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η Αίγυπτος διαθέτει εκτεταμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, ωστόσο η υποεπένδυση στις σιδηροδρομικές υποδομές για δεκαετίες έχει οδηγήσει σε σοβαρά ατυχήματα. Με τις νέες επενδύσεις, το σιδηροδρομικό δίκτυο αναμένεται να επεκταθεί στα 1.825 χλμ., σύμφωνα με το Υπουργικό Συμβούλιο της χώρας. Τα τελευταία χρόνια, η αιγυπτιακή κυβέρνηση έχει επιταχύνει την αναβάθμιση των υποδομών της χώρας και ειδικότερα την ταχεία ανάπτυξη του οδικού δικτύου καθώς και την επέκταση της Διώρυγας του Σουέζ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H εν εξελίξει εκεχειρία μεταξύ Ισραήλ και Ιράν μείωσε τις γεωπολιτικές εντάσεις, προκαλώντας εκ νέου ανακατατάξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η πολεμική σύρραξη στη Μ.…
Κατά το α΄ εξάμηνο του 2025, οι διά θαλάσσης μεταφορές σιτηρών από τις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 9%, λόγω της αύξησης των εξαγωγών καλαμποκιού, σύμφωνα…
Με αφετηρία την 1η Ιουλίου, τα φορτηγά πλοία απαγορεύεται να απορρίπτουν λύματα στα φινλανδικά παράκτια ύδατα. Το κοινοβούλιο της σκανδιναβικής χώρας ενέκρινε τη νομοθετική…
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ