
H αγορά των δεξαμενόπλοιων εξακολουθεί να είναι αντιμέτωπη με σημαντικές προκλήσεις, με τα μέσα κέρδη να καταγράφουν περαιτέρω πτώση 16% τον Ιούλιο, σε κάτω από $4.000/ημέρα, σύμφωνα με την τελευταία μηνιαία έκθεση της Clarksons.
Οι περικοπές στην προσφορά πετρελαίου περιορίζουν το θαλάσσιο εμπόριο, ενώ από την άλλη η εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα αυξάνει τις ανησυχίες για τις προοπτικές της ζήτησης πετρελαίου και για τα πλοία που το μεταφέρουν.
H Clarksons σημειώνει στην έκθεσή της ότι, ενώ θα υπάρξει βελτίωση της εικόνας αργότερα μέσα στον χρόνο, με τα αποθέματα πετρελαίου σταδιακά να αγγίζουν τα προ πανδημίας επίπεδα και τη ζήτηση να ανακάμπτει, το πιο πιθανό είναι η ανάκαμψη στις συνθήκες της αγοράς να καθυστερήσει έως τουλάχιστον το β΄ εξάμηνο του 2022.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Clarksons, η ζήτηση για crude tankers φέτος θα αυξηθεί οριακά κατά 1%, ενώ πιο θετικές είναι οι προοπτικές για τα product tankers, των οποίων η ζήτηση θα αυξηθεί κατά 8%. Τόσο η ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά πετρελαίου όσο και οι τάσεις της προσφοράς θα επηρεαστούν από την επικείμενη συμφωνία ΗΠΑ-Ιράν και την άρση των κυρώσεων. Κατά την Clarksons, η ζήτηση τόσο για τα crude όσο και για τα product tankers θα επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 το 2022.
Στο μέτωπο της προσφοράς, εδώ οι συνθήκες μοιάζουν ευνοϊκές για τη ναυλαγορά: για φέτος εκτιμάται αύξηση του στόλου κατά 1,8%, ενώ οι ανακυκλώσεις δεξαμενόπλοιων είναι στα 7,2 εκατ. dwt, αριθμός μεγαλύτερος απ’ ό,τι αθροιστικά το 2019 και το 2020. Ωστόσο, η αύξηση της χωρητικότητας του «ενεργού στόλου» ενδέχεται να υποστηριχθεί από τη μείωση της πλωτής αποθήκευσης πετρελαίου, η οποία επί του παρόντος ανέρχεται στο 5% του capacity του στόλου. To περιορισμένο orderbook (8%) συνιστά ότι η αύξηση του στόλου θα είναι αργή και το 2022 και μετά βίας θα αγγίξει το 2%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ