Capital Executive: Επιτυχής ολοκλήρωση της τελευταίας φάσης του ερευνητικού έργου «Smart-Bearing»

Capital Executive: Επιτυχής ολοκλήρωση της τελευταίας φάσης του ερευνητικού έργου «Smart-Bearing»

81
Capital Executive: Επιτυχής ολοκλήρωση της τελευταίας φάσης του ερευνητικού έργου «Smart-Bearing»

Η Capital-Executive Ship Management Corp. (Capital-Executive) ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση της τελευταίας φάσης του ερευνητικού έργου “Smart-Bearing”. Ο έξυπνος αισθητήρας  εγκαταστάθηκε στα ενδιάμεσα έδρανα του αξονικού συστήματος του πλοίου και δοκιμάστηκε τελευταία φορά στο Container της Capital-Executive M/V ‘Adonis’ (πρώην “CMA-CGM Uruguay”), IMO 9706310 με εξαιρετικά αποτελέσματα τον Φεβρουάριο του 2020.

Κατά την επόμενη φάση του έργου, ο αισθητήρας αναμένεται να εγκατασταθεί σε άλλο πλοίο για μια δοκιμαστική περίοδο 6 μηνών. Ο έξυπνος αισθητήρας  εδράνων αξονικού συστήματος (Smart Bearing Sensor) είναι ένας πρωτοποριακός πρότυπος αισθητήρας που εφευρέθηκε από τον ABS και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το ΕΜΠ (Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Αθηνών) και τη Metrisis Ltd.

Ο έξυπνος αισθητήρας εδράνων αξονικού συστήματος  βασίζεται στην τεχνολογία των  επιμηκυνσιόμετρων μετρώντας την καταπόνηση στο περίβλημα του εδράνου  που προκαλείται από το βάρος του άξονα και απεικονίζοντας την σε δύναμη αντίδρασης η στο φορτίο του εδράνου. Στην ουσία μετατρέπει το περίβλημα του εδράνου σε μια απλή ζυγαριά. Ο σένσορας καταγράφει το φορτίο του ενδιάμεσου εδράνου και τη γωνία ευθυγράμμισης ανά πάσα στιγμή, όχι μόνο υπό στατικές συνθήκες, αλλά και υπό δυναμικές συνθήκες στρέψης του άξονα και για οποιοδήποτε βύθισμα πλοίου που μπορεί να προκαλεί παραμορφώσεις γάστρας. Η ιδέα είναι ότι λειτουργεί, περίπου όπως λειτουργεί ένας τυπικός αισθητήρας θερμοκρασίας εδράνου  που μετράει ακατάπαυστα και προκαλεί alarm σε περίπτωση που οι δυνάμεις ή οι γωνίες υπερβούν τα όρια του κατασκευαστή του εδράνου. Τα οφέλη αυτής της πρωτοποριακής αλλά απλής τεχνολογίας δίνουν τη δυνατότητα παρατήρησης και μελέτης  των δυναμικών συνθηκών του άξονα του πλοίου, σε αντίθεση με τις παραδοσιακές δοκιμές στατικών μετρήσεων. Επομένως, δεδομένης της δυνατότητας συνεχούς παρακολούθησης και καταγραφή του φορτίου εδράνου και της γωνίας  ευθυγράμμισης του μεταξύ άξονα και εδράνου, ο πρότυπος αισθητήρας αναιρεί την ανάγκη για δοκιμές jack-up για σκοπούς επανα-ευθυγράμμισης. Η επέκταση αυτής της τεχνολογίας σε όλα τα έδρανα συμπεριλαμβανομένων και των εδράνων χοάνης,  θα δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο διαγνωστικό σύστημα, το οποίο θα παρέχει ενισχυμένη προστασία και ασφάλεια μέσω ενός οικονομικού, και πρακτικού συστήματος παρακολούθησης της κατάστασης του άξονα. Τα πλοία που είναι ευαίσθητα στην ευθυγράμμιση αξόνων, όπως εκείνα με μονό έδρανο χοάνης, η με έδρανα που λιπαίνονται με νερό, σίγουρα θα επωφεληθούν περισσότερο από τέτοια απλά αλλά καινοτόμα συστήματα παρακολούθησης, διάγνωσης και πρόγνωσης.

Ο κ. Σταύρος Μεϊντάνης, Διευθύνων Σύμβουλος της Capital-Executive σχολίασε: «Είμαστε πάντα πρόθυμοι να συμμετέχουμε και να συμβάλλουμε στην εφαρμογή της καινοτομίας και των προηγμένων τεχνολογιών. Είναι δεδηλωμένη η στρατηγική της εταιρείας μας για την εφαρμογή και την ενίσχυση της τεχνολογικής εξέλιξης με στόχο τη δημιουργία μιας πιο βιώσιμης ναυτιλιακής βιομηχανίας».

Ο Δρ. Χρήστος Λεοντόπουλος, Διευθυντής του Global Ship Systems Center στην Αθήνα δήλωσε ότι «Ο ABS έχει δοκιμάσει τώρα τον πρότυπο αυτό αισθητήρα σε τρία πλοία και λειτουργεί όπως αναμενόταν, με την τελευταία δοκιμή να δείχνει εξαιρετικά αποτελέσματα. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να συνεργαζόμαστε με εταιρείες όπως η Capital-Executive, οι οποίες εκτιμούν τις έξυπνες καινοτόμες λύσεις και είναι έτοιμες να διερευνήσουν προηγμένες τεχνολογίες για να αυξήσουν την προληπτική συντήρηση αλλά και την ασφάλεια των πλοίων τους».

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.