
Το τελευταίο επιδημιολογικό ξέσπασμα στην Κίνα, το οποίο οδήγησε στο μερικό κλείσιμο ενός εκ των μεγαλύτερων λιμένων διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, εγείρει σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, ανησυχίες ότι η γοργή διάδοση της μετάλλαξης Δέλτα θα οδηγήσει σε μία επανάληψη του περσινού εφιάλτη που βίωσε η ναυτιλιακή βιομηχανία.
Το λιμάνι του Λος Άντζελες, το οποίο είδε τους όγκους φορτίου να σημειώνουν πτώση τον Ιούνιο λόγω του ξεσπάσματος της COVID-19 στο λιμάνι του Yantian στη Κίνα, ετοιμάζεται για ακόμα μία πιθανή πτώση αυτή τη φορά λόγω του πρόσφατου κλεισίματος του λιμένα Ningbo-Zhoushan.
Ειδικότερα, το κλείσιμο του λιμένα Ningbo-Zhoushan εγείρει φόβους ότι και άλλα λιμάνια ανά τον κόσμο θα αντιμετωπίσουν σύντομα παρόμοια πανδημικά ξεσπάσματα αλλά και περιορισμούς, οι οποίοι την περσινή χρονιά οδήγησαν σε σημαντική επιβράδυνση των εμπορευματικών ροών για όλα τα είδη αγαθών. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, την ώρα που το παγκόσμιο σύστημα θαλάσσιων μεταφορών πασχίζει να ανταποκριθεί στην άνευ προηγουμένου αύξηση της ζήτησης, την επανεκκίνηση των οικονομιών και την αύξηση των παραγωγικών δραστηριοτήτων, οι νέες μολύνσεις απειλούν για μία ακόμα φορά την λιμενική βιομηχανία.
Όσον αφορά την κατάσταση στον λιμένα Ningbo-Zhoushan, η λιμενική αρχή σε δήλωσή της την περασμένη εβδομάδα υποστήριξε ότι τα υπόλοιπα τερματικά πέραν του Meishan λειτουργούν κανονικά.
Το λιμάνι, βρίσκεται σε συνεχείς διαπραγματεύσεις με τις ναυτιλιακές εταιρείες, κατευθύνοντας τα πλοία τους σε άλλα τερματικά αλλά και δημοσιεύοντας σχετικές πληροφορίες και δεδομένα σε πραγματικό χρόνο μέσω της σχετικής πλατφόρμας που αξιοποιεί. Επιπροσθέτως, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί ο αντίκτυπος, προσαρμόζει τους χρόνους διαχείρισης στα άλλα τερματικά έτσι ώστε να διασφαλίζει ότι οι πελάτες μπορούν να παραλάβουν/παραδώσουν τα εμπορεύματά τους.
Την ίδια στιγμή σύμφωνα με ανακοίνωση που έστειλε η CMA CGM στους φορτωτές, στα πλοία που βρίσκονταν ήδη αγκυροβολημένα στον τερματικό Meishan πριν αυτό κλείσει, η διαχείριση φορτίων ανεστάλη μέχρι την επανεκκίνηση της λειτουργίας του τερματικού. Επίσης, σύμφωνα με δήλωση της Μaersκ, τα πλοία που συνήθως καλούν το τερματικό Meishan αναμένεται να εξυπηρετηθούν από το τερματικό Beilun. Στο πλαίσιο αυτό, η δανέζικη εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι ένα πλοίο της θα προσπεράσει το λιμάνι του Ningbo την τρέχουσα εβδομάδα. Αντίστοιχα, εκπρόσωπος της Orient Overseas Container Line (OOCL) δήλωσε στο Bloomberg πως η εταιρεία επεξεργάζεται σχέδια έκτακτης ανάγκης προκειμένου να μετριαστεί ο αντίκτυπος στα δρομολόγια των πλοίων και στις μεταφορές των φορτίων.
Αν και δεν έχουν υπάρξει ακόμα σημαντικές επιπτώσεις στους λιμένες των ΗΠΑ, τα προβλήματα στην Κίνα θα μπορούσαν να βλάψουν τις εταιρείες που βασίζονται στις εξαγωγές εμπορευματοκιβωτίων από τη χώρα. Τέλος, ως απόρροια του νέου αυτού συμβάντος, οι τιμές των ναύλων έχουν εκ νέου αυξηθεί, με το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου από τη Σαγκάη στο Λος Άντζελες να έχει φτάσει πλέον στα $10.322 δολάρια (αύξηση μεγαλύτερη του 220% σε σχέση με το 2020).
Φωτό: Ilse Orse/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ