Σκόπελοι για τις τακτικές γραμμές λόγω της πανδημίας

Σκόπελοι για τις τακτικές γραμμές λόγω της πανδημίας

147
Σκόπελοι για τις τακτικές γραμμές λόγω της πανδημίας

Το τελευταίο επιδημιολογικό ξέσπασμα στην Κίνα, το οποίο οδήγησε στο μερικό κλείσιμο ενός εκ των μεγαλύτερων λιμένων διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, εγείρει σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, ανησυχίες ότι η γοργή διάδοση της μετάλλαξης Δέλτα θα οδηγήσει σε μία επανάληψη του περσινού εφιάλτη που βίωσε η ναυτιλιακή βιομηχανία.

Το λιμάνι του Λος Άντζελες, το οποίο είδε τους όγκους φορτίου να σημειώνουν πτώση τον Ιούνιο λόγω του ξεσπάσματος της COVID-19 στο λιμάνι του Yantian στη Κίνα, ετοιμάζεται για ακόμα μία πιθανή πτώση αυτή τη φορά λόγω του πρόσφατου κλεισίματος του λιμένα Ningbo-Zhoushan.

Ειδικότερα, το κλείσιμο του λιμένα Ningbo-Zhoushan εγείρει φόβους ότι και άλλα λιμάνια ανά τον κόσμο θα αντιμετωπίσουν σύντομα παρόμοια πανδημικά ξεσπάσματα αλλά και περιορισμούς, οι οποίοι την περσινή χρονιά οδήγησαν σε σημαντική επιβράδυνση των εμπορευματικών ροών για όλα τα είδη αγαθών. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, την ώρα που το παγκόσμιο σύστημα θαλάσσιων μεταφορών πασχίζει να ανταποκριθεί στην άνευ προηγουμένου αύξηση της ζήτησης, την επανεκκίνηση των οικονομιών και την αύξηση των παραγωγικών δραστηριοτήτων, οι νέες μολύνσεις απειλούν για μία ακόμα φορά την λιμενική βιομηχανία.

Όσον αφορά την κατάσταση στον λιμένα Ningbo-Zhoushan, η λιμενική αρχή σε δήλωσή της την περασμένη εβδομάδα υποστήριξε ότι τα υπόλοιπα τερματικά πέραν του Meishan λειτουργούν κανονικά.

 Το λιμάνι, βρίσκεται σε συνεχείς διαπραγματεύσεις με τις ναυτιλιακές εταιρείες, κατευθύνοντας τα πλοία τους σε άλλα τερματικά αλλά και δημοσιεύοντας σχετικές πληροφορίες και δεδομένα σε πραγματικό χρόνο μέσω της σχετικής πλατφόρμας που αξιοποιεί. Επιπροσθέτως, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί ο αντίκτυπος, προσαρμόζει τους χρόνους διαχείρισης στα άλλα τερματικά έτσι ώστε να διασφαλίζει ότι οι πελάτες μπορούν να παραλάβουν/παραδώσουν τα εμπορεύματά τους.

Την ίδια στιγμή σύμφωνα με ανακοίνωση που έστειλε η CMA CGM στους φορτωτές, στα πλοία που βρίσκονταν ήδη αγκυροβολημένα στον τερματικό Meishan πριν αυτό κλείσει, η διαχείριση φορτίων ανεστάλη μέχρι την επανεκκίνηση της λειτουργίας του τερματικού. Επίσης, σύμφωνα με δήλωση της Μaersκ, τα πλοία που συνήθως καλούν το τερματικό Meishan αναμένεται να εξυπηρετηθούν από το τερματικό Beilun. Στο πλαίσιο αυτό, η δανέζικη εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι ένα πλοίο της θα προσπεράσει το λιμάνι του Ningbo την τρέχουσα εβδομάδα. Αντίστοιχα, εκπρόσωπος της Orient Overseas Container Line (OOCL) δήλωσε στο Bloomberg πως η εταιρεία επεξεργάζεται σχέδια έκτακτης ανάγκης προκειμένου να μετριαστεί ο αντίκτυπος στα δρομολόγια των πλοίων και στις μεταφορές των φορτίων.

Αν και δεν έχουν υπάρξει ακόμα σημαντικές επιπτώσεις στους λιμένες των ΗΠΑ, τα προβλήματα στην Κίνα θα μπορούσαν να βλάψουν τις εταιρείες που βασίζονται στις εξαγωγές εμπορευματοκιβωτίων από τη χώρα. Τέλος, ως απόρροια του νέου αυτού συμβάντος, οι τιμές των ναύλων έχουν εκ νέου αυξηθεί, με το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου από τη Σαγκάη στο Λος Άντζελες να έχει φτάσει πλέον στα $10.322 δολάρια (αύξηση μεγαλύτερη του 220% σε σχέση με το 2020).

Φωτό: Ilse Orse/ Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.