
Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου ειδήσεων Reuters, καταγράφηκε άνοδος στις εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας τον Ιούλιο, εξέλιξη που ήλθε έπειτα από ένα εξάμηνο χαμηλών εισαγωγών.
Τον Ιούλιο εισήχθησαν 41,24 εκατ. τόνοι αργού πετρελαίου. Η ποσότητα αυτή, η οποία ισοδυναμεί με 9,71 εκατ. βαρέλια/μέρα, σηματοδοτεί αύξηση σε σχέση με τον Ιούνιο 2021 (40,14 εκατ. τόνοι). Ταυτόχρονα όμως αποτελεί και σημαντική μείωση σε ετήσια βάση, καθώς τον Ιούλιο του 2020 είχαν εισαχθεί 51,29 εκατ. τόνοι.
Γενικότερα, τους πρώτους επτά μήνες του 2021, η Κίνα εισήγαγε 301,83 εκατ. τόνους αργού πετρελαίου (ισοδύναμο με 10,39 εκατ. βαρέλια/μέρα), καταγράφοντας μείωση 5,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020. Επιπλέον, η άνοδος του Ιουλίου αποδίδεται στην επαναλειτουργία των διυλιστηρίων κρατικού ή δημοσίου συμφέροντος, έπειτα από την ολοκλήρωση εργασιών συντήρησης.
Σε ό,τι αφορά την κατάσταση των ανεξάρτητων διυλιστηρίων η εικόνα δεν είναι παρόμοια. Αρκετά ήταν τα μικρά ανεξάρτητα διυλιστήρια που δεν έλαβαν άδεια εισαγωγής πετρελαίου τον Ιούνιο, ενώ γενικότερα η κυβέρνηση επέβαλλε μείωση των ποσοστώσεων εισαγωγών των ανεξαρτήτων διυλιστηρίων κατά 35%.
Παράλληλα, από τον Απρίλιο του 2021, η κυβέρνηση πραγματοποιεί έρευνες για να αποκαλύψει κύκλωμα λαθρεμπορίου πετρελαίου και πετρελαϊκών προϊόντων, το οποίο οδήγησε σε πλεόνασμα καυσίμων, επηρεάζοντας τα κέρδη των διυλιστηρίων κρατικού ή δημοσίου συμφέροντος.
Τέλος, βάσει τελωνειακών δεδομένων, οι εξαγωγές διυλισμένων πετρελαϊκών προϊόντων ανήλθαν σε 4,64 εκατ. τόνους, σηματοδοτώντας ετήσια αύξηση 44,5% και παράλληλα μείωση 28% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ