
Τους τελευταίους μήνες, η ζήτηση για μεταφορά προϊόντων μέσω containers έχει αυξηθεί ραγδαία. Ένας εκ των αντικτύπων της υψηλής αυτής ζήτησης, είναι η έλλειψη containers που παρατηρείται αυτή τη στιγμή στην παγκόσμια αγορά. Στον υφιστάμενο συσχετισμό δυνάμεων, η Ινδία επιθυμεί τη μείωση της εξάρτησής της, από την εισαγωγή εμπορευματοκιβωτίων. Λόγω αυτού, κάποιοι από τους ισχυρούς παραγωγούς χάλυβα (όπως η Jindal Steel & Power και η Tata Steel) και λίγοι κατασκευαστές βαγονιών επιθυμούν την επέκταση τους στη βιομηχανία κατασκευής εμπορευματοκιβωτίων.
Στελέχη της βιομηχανίας χάλυβα υποστηρίζουν πως η Ινδία διαθέτει τόσο τις πρώτες ύλες, όσο και το τεχνολογικό υπόβαθρο που απαιτείται για την κατασκευή εμπορευματοκιβωτίων. Όμως, πρέπει να υπάρξει και κρατική στήριξη, προκειμένου να αυξηθούν οι εταιρείες που επιθυμούν να επενδύσουν σε ένα τέτοιο εγχείρημα.
Όσον αφορά τις δυνατότητες εταιρειών, η JSPL κατέχει εγκαταστάσεις που έχουν παραγωγική δυναμικότητα 1.000-2.000 εμπορευματοκιβωτίων τον χρόνο. Η JSPL επιθυμεί να αυξήσει την δυναμικότητα αυτή στα 50.000 containers ανά έτος. Όσον αφορά την πρόσβαση σε πρώτες ύλες, η ίδια εταιρεία ειδικεύεται στον ανοξείδωτο χάλυβα, ο οποίος είναι κατάλληλος για την κατασκευή εμπορευματοκιβωτίων.
Ωστόσο, ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια του εγχειρήματος είναι η πρωτοκαθεδρία της Κίνας στη βιομηχανία αυτή. Σημειώνεται πως κινεζικές εταιρείες, όπως οι CIMC, Singamas και CXIC είναι υπεύθυνες για την κατασκευή περίπου του 90% των εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Επομένως, προκειμένου το εγχείρημα να είναι επιτυχές, πρέπει να ικανοποιηθούν κάποια κριτήρια, σχολίασε στέλεχος της ινδικής εταιρείας KPMG. Αρχικά, να καταφέρει η Ινδία να πολλαπλασιάσει την παραγωγή της σε containers. Επιπλέον, είναι απαραίτητη η περαιτέρω αύξηση της ζήτησης εμπορευματοκιβωτίων τα επόμενα χρόνια, ώστε να απορροφηθεί η παραγωγή αυτή. Τέλος, η Ινδία πρέπει να αυξήσει σημαντικά τις εξαγωγές της, προκειμένου τα επιπλέον εμπορευματοκιβώτια να μη φεύγουν από τη χώρα άδεια.
Πάντως, ειδικοί της βιομηχανίας υποστηρίζουν πως η αυτάρκεια της Ινδίας στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων είναι ακόμη ένα αρκετά μακρινό σενάριο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Εν μέσω του εμπορικού πολέμου μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Κίνα έχει προβεί σε ενέργειες για διαφοροποίηση των εισαγωγών της σε ορισμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ