Αυξημένο παραμένει το κόστος κάθε «κουτιού» στη διαδρομή Κίνα- ΗΠΑ

Αυξημένο παραμένει το κόστος κάθε «κουτιού» στη διαδρομή Κίνα- ΗΠΑ

417
Αυξημένο παραμένει το κόστος κάθε «κουτιού» στη διαδρομή Κίνα- ΗΠΑ

Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, το τελευταίο διάστημα έχει παρατηρηθεί σημαντική αύξηση στις παραγγελίες από την Κίνα από εταιρείες λιανικού εμπορίου στις ΗΠΑ, οι οποίες προσπαθούν να καλύψουν τις εποχικά αυξημένες ανάγκες του αγοραστικού κοινού. Το φαινόμενο αυτό συντελεί στην περαιτέρω αύξηση της πίεσης στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα. Ταυτόχρονα, στο κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η επιτάχυνση της μετάδοσης της μετάλλαξης Δέλτα της Covid-19, έχει οδηγήσει σε συμφόρηση στους λιμένες του πλανήτη. Εκτός αυτών, οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες που έπληξαν τη νότια ακτογραμμή της Κίνας στα τέλη Ιουλίου και στις αρχές Αυγούστου, επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το παρόν πλαίσιο ελλιπούς προσφοράς στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων, αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters.

Ως εκ τούτου, το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου, μήκους 40 ποδιών, στη διαδρομή που ενώνει Κίνα και ΗΠΑ έχει φτάσει σε νέα ρεκόρ, αγγίζοντας τα $20.000. Σημειώνεται, πως οι τιμές αυτές σηματοδοτούν αύξηση άνω του 500% σε σχέση με την περσινή χρονιά. Παράλληλα, το αντίστοιχο κόστος στη διαδρομή μεταξύ Κίνας και Ευρώπης είναι σχεδόν $14.000.

Επιπλέον, η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει και στην αύξηση των ναύλων στη συγκεκριμένη διαδρομή, ωθώντας πλοιοκτήτες να εγκαταλείπουν τις λιγότερο επικερδείς διαδρομές. Με την ίδια λογική λειτουργούν και κάποιοι μεταφορείς, μειώνοντας τον όγκο εμπορίου σε λιγότερο προσοδοφόρα routes.

Τέλος, ενώ το orderbook των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει «μεγαλώσει» σημαντικά τους τελευταίους μήνες, λόγω της καθυστέρησης στην παράδοση των νεότευκτων, η προσφορά δεν αναμένεται να αλλάξει σημαντικά μέχρι το 2023.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.