
Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, το τελευταίο διάστημα έχει παρατηρηθεί σημαντική αύξηση στις παραγγελίες από την Κίνα από εταιρείες λιανικού εμπορίου στις ΗΠΑ, οι οποίες προσπαθούν να καλύψουν τις εποχικά αυξημένες ανάγκες του αγοραστικού κοινού. Το φαινόμενο αυτό συντελεί στην περαιτέρω αύξηση της πίεσης στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα. Ταυτόχρονα, στο κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η επιτάχυνση της μετάδοσης της μετάλλαξης Δέλτα της Covid-19, έχει οδηγήσει σε συμφόρηση στους λιμένες του πλανήτη. Εκτός αυτών, οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες που έπληξαν τη νότια ακτογραμμή της Κίνας στα τέλη Ιουλίου και στις αρχές Αυγούστου, επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το παρόν πλαίσιο ελλιπούς προσφοράς στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων, αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters.
Ως εκ τούτου, το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου, μήκους 40 ποδιών, στη διαδρομή που ενώνει Κίνα και ΗΠΑ έχει φτάσει σε νέα ρεκόρ, αγγίζοντας τα $20.000. Σημειώνεται, πως οι τιμές αυτές σηματοδοτούν αύξηση άνω του 500% σε σχέση με την περσινή χρονιά. Παράλληλα, το αντίστοιχο κόστος στη διαδρομή μεταξύ Κίνας και Ευρώπης είναι σχεδόν $14.000.
Επιπλέον, η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει και στην αύξηση των ναύλων στη συγκεκριμένη διαδρομή, ωθώντας πλοιοκτήτες να εγκαταλείπουν τις λιγότερο επικερδείς διαδρομές. Με την ίδια λογική λειτουργούν και κάποιοι μεταφορείς, μειώνοντας τον όγκο εμπορίου σε λιγότερο προσοδοφόρα routes.
Τέλος, ενώ το orderbook των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει «μεγαλώσει» σημαντικά τους τελευταίους μήνες, λόγω της καθυστέρησης στην παράδοση των νεότευκτων, η προσφορά δεν αναμένεται να αλλάξει σημαντικά μέχρι το 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ