Σημαντικές οικονομικές απώλειες για τα λιμάνια της Φλόριντα

Σημαντικές οικονομικές απώλειες για τα λιμάνια της Φλόριντα

88
Σημαντικές οικονομικές απώλειες για τα λιμάνια της Φλόριντα
Φωτο: Manatee County Port Authority

Μολονότι τα λιμάνια της πολιτείας της Φλόριντα στις ΗΠΑ κατέγραψαν σημαντική μείωση τόσο σε επίπεδο εμπορίου όσο και σε επίπεδο εσόδων λόγω του αντικτύπου της πανδημίας της Covid-19 κατά το 2020, μία νέα έκθεση του Συμβουλίου Θαλάσσιων Μεταφορών και Οικονομικής Ανάπτυξης της Φλόριντα (FSTED) υποστηρίζει ότι τα 15 λιμάνια της πολιτείας αναμένεται να ανακάμψουν εντός του 2021. Σημαντικό ρόλο στην ανάκαμψη παίζει η σημαντική αύξηση στα επίπεδα εμπορευμάτων από το δεύτερο μισό του 2020 καθώς και η σταδιακή επανεκκίνηση της κρουαζιέρας, που σύμφωνα με τα στοιχεία αποτελεί ένα σημαντικό μέρος των δραστηριοτήτων των λιμένων της Φλόριντα.

Σύμφωνα με τον κ. Michael Rubin στέλεχος της FSTED «Ενώ τα περισσότερα λιμάνια παρουσίασαν πτώση ακολουθώντας τη γενική τάση κατά το 2020, τα 15 λιμάνια της Φλόριντα παρέμειναν ανθεκτικά ενώ αναμένουμε σχεδόν πλήρη ανάκαμψη το 2021. Με $3,3 δισ. δολάρια σε επενδύσεις βελτίωσης των λιμένων της Φλόριντα κατά τα επόμενα πέντε χρόνια, αναμένουμε ότι τα λιμάνια μας θα συνεχίσουν να παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη δημιουργία θέσεων εργασίας και την οικονομική ανάπτυξη».

Ειδικότερα βάσει στοιχείων της έκθεσης του FSTED για το 2020, το θαλάσσιο εμπόριο κατέγραψε μείωση 16,1% σε σύγκριση με το 2019, μείωση που μεταφράζεται σε απώλειες $14,1 δισ. δολαρίων. Τα χύδην φορτία που διαχειρίστηκε ο λιμένας αυξήθηκαν σε επίπεδο έτους, σημειώνοντας αύξηση 8,8% και φτάνοντας τους 7,8 εκατ. τόνους κατά το 2020.

Η Νότια και Κεντρική Αμερική καθώς και η Καραϊβική παρέμειναν οι κορυφαίοι εμπορικοί εταίροι της Φλόριντα, αντιπροσωπεύοντας μεγαλύτερο ποσοστό επί του συνόλου του εμπορίου το 2020 απ’ ότι το 2019. Αντίστοιχα, η Ιαπωνία και η Κίνα αποτελούν τους κορυφαίους εταίρους των λιμένων της Φλόριντα σε επίπεδο εισαγωγών για δεύτερη συνεχή χρονιά. Στη αγορά των εμπορευματοκιβωτίων παρότι τα περισσότερα λιμάνια σημείωσαν πτώση στη διαχείριση, τα λιμάνια Port Manatee, Port Tampa Bay και Port Panama City είδαν τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων που διαχειρίστηκαν να αυξάνεται.

Τέλος, με την Covid-19 να έχει οδηγήσει σε αναστολή των δρομολογίων κρουαζιέρας το 2020, οι 158.992 θέσεις εργασίας στη Φλόριντα και η οικονομική δραστηριότητα που σχετίζονται με την κρουαζιέρα (ύψους $8,1 δισ. δολαρίων) επηρεάστηκαν σημαντικά. Ωστόσο, καθότι η δυναμική της αγοράς κρουαζιέρας παραμένει ισχυρή δεδομένου ότι υπάρχει συσσωρευμένη ζήτηση αλλά και σημαντική πρόοδος των εμβολιασμών, η έκθεση εκτιμά ότι θα υπάρξει πλήρης ανάκαμψη του κλάδου της κρουαζιέρας για τα λιμάνια της Φλόριντα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.