
Η τιμή του θερμικού άνθρακα έχει αυξηθεί σημαντικά από τις αρχές του έτους. Η τιμή του υψηλά ενεργειακού αυστραλιανού άνθρακα εκτοξεύτηκε κατά 80%, φτάνοντας σχεδόν τα $146 ανά τόνο, τιμή η οποία έχει να καταγραφεί περισσότερο από μία δεκαετία. Παρόμοια η κατάσταση και στη Νότια Αφρική, με την αύξηση στην τιμή του άνθρακα το 2021 να αγγίζει το 44%.
Υπενθυμίζεται πως ο θερμικός άνθρακας είναι ορυκτό καύσιμο που χρησιμοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρισμού. Παρά τη ραγδαία αύξηση, τα τελευταία έτη, των εγκαταστάσεων που χρησιμοποιούν ηλιακή και αιολική ενέργεια για την παραγωγή ηλεκτρισμού, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αδυνατούν να καλύψουν τη ζήτηση.
Πάντως, βάσει αναλυτών, τον σημαντικότερο ρόλο στην αύξηση των τιμών έπαιξε η αυξημένη ζήτηση της Κίνας. Η ανάγκη της χώρας για άνθρακα ενισχύθηκε όταν νωρίτερα φέτος μια ξηρασία έθεσε εκτός λειτουργίας υδροηλεκτρικά φράγματα. Ταυτόχρονα, η τοπική παραγωγή βρίσκεται σε μειωμένα επίπεδα λόγω των αυστηρών κανονισμών ασφαλείας που έχουν τεθεί.
Ένας ακόμη λόγος που συντέλεσε στην αύξηση της τιμής άνθρακα είναι η αδυναμία της Κίνας να προμηθευτεί το εμπόρευμα με ευκολία. Η δυσκολία αυτή έχει προκύψει από μια πληθώρα διαφορετικών αιτιών, όπως οι ισχυρές βροχοπτώσεις που έχουν πλήξει την Ινδονησία (μειώνοντας σημαντικά την παραγωγή της) αλλά φυσικά και η απαγόρευση που έθεσε η Κίνα στις εισαγωγές άνθρακα από την Αυστραλία.
Το πόσο θα διαρκέσει η «χρυσή» εποχή του θερμικού άνθρακα είναι δύσκολο να προβλεφθεί. Άλλωστε, οι απόψεις διίστανται, καθώς υπάρχουν αναλυτές που υποστηρίζουν πως η Κίνα θα τροφοδοτήσει την τοπική αγορά μέσω των αποθεμάτων της και παράλληλα θα δώσει εντολή στους τοπικούς παραγωγούς να αυξήσουν την παραγωγή τους.
Φωτό: Tom Fisk/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ