
Η Royal Dutch Shell ανακοίνωσε την τελική επενδυτική απόφαση (FID) για ένα υπεράκτιο πετρελαϊκό πεδίο βαθέων υδάτων στον Κόλπο του Μεξικού. Το πεδίο αυτό θα φέρει την ονομασία «Whale», θα ανήκει κατά 60% στη Shell και κατά 40% στη Chevron και η παραγωγή του αναμένεται να κορυφωθεί στα 100.000 βαρέλια ισοδύναμου πετρελαίου (boe: barrels of oil equivalent) την ημέρα.
Το «Whale», το οποίο ανακαλύφθηκε το 2017, υπολογίζεται πως διαθέτει 490 εκατ. ανακτήσιμα βαρέλια ισοδύναμου πετρελαίου και η παραγωγή του αναμένεται να ξεκινήσει το 2024.
Η Shell ανακοίνωσε πως σκοπεύει να αυξήσει τις επενδύσεις της σε ενεργειακές λύσεις περιορισμένων εκπομπών άνθρακα. Όμως, παράλληλα, δεν θα εγκαταλείψει τις περισσότερο ενεργειακά αποδοτικές και κερδοφόρες upstream δραστηριότητες, εξ ου και η τελική επενδυτική απόφαση για το πεδίο «Whale» στον Κόλπο του Μεξικού.
Υπενθυμίζεται πως, νωρίτερα μέσα στο έτος, δικαστήριο στη Χάγη απεφάνθη πως η Shell οφείλει να επιταχύνει την ενεργειακή της μετάβαση, έτσι ώστε να επιτύχει μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου κατά 45% (σε σχέση με τα επίπεδα του 2019) έως το 2030. Ως αποτέλεσμα, η Shell θα αναγκαστεί να συρρικνώσει τις επενδύσεις της σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο στην Ολλανδία.
Η απόφαση αυτή αποτελεί ορόσημο, καθώς είναι η πρώτη φορά που δικαστήριο αναγκάζει ιδιωτική εταιρεία να ευθυγραμμίσει τις δραστηριότητές της με τη Συμφωνία του Παρισιού. Ασαφές παραμένει κατά πόσο η απόφαση του ολλανδικού δικαστηρίου δύναται να επηρεάσει επενδυτικές αποφάσεις του πετρελαϊκού κολοσσού σε άλλες χώρες, μετά το πράσινο φως που δόθηκε στο project «Whale». Πάντως, η Shell σκοπεύει να ασκήσει έφεση, προκειμένου η απόφαση να ανατραπεί.
Φωτό: Grant Durr/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ