Η αξιοποίηση του Βόρειου Περάσματος ως εναλλακτικής θαλάσσιας οδού μεταξύ Ασίας και...

Η αξιοποίηση του Βόρειου Περάσματος ως εναλλακτικής θαλάσσιας οδού μεταξύ Ασίας και Ευρώπης

107
Η αξιοποίηση του Βόρειου Περάσματος ως εναλλακτικής θαλάσσιας οδού μεταξύ Ασίας και Ευρώπης

H εταιρεία διαχείρισης τερματικών και παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών logistics DP World και η κρατική εταιρεία πυρηνικής ενέργειας της Ρωσίας Rosatom θα εργαστούν από κοινού για την ανάπτυξη του Βόρειου Θαλάσσιου Περάσματος (Northern Transit Corridor) ως μιας εφικτής και βιώσιμης θαλάσσιας οδού μεταξύ της Ασίας και της Ευρώπης. Η συμφωνία υπογράφηκε στην Αγία Πετρούπολη από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της DP World, κ. Ahmed bin Sulayem, και τον γενικό διευθυντή της Rosatom, κ. Aleksey Likhachev. Βάσει των όρων της συμφωνίας, DP World και Rosatom θα ιδρύσουν μια κοινοπραξία η οποία θα επενδύσει, θα κατασκευάσει και θα προσφέρει μεταφορικές υπηρεσίες και υπηρεσίες logistics κατά μήκος του Βόρειου Περάσματος.

Το Βόρειο Πέρασμα περικόπτει έως και 19 ημέρες τη θαλάσσια διαδρομή μεταξύ Νοτιοανατολικής Ασίας και Βορειοδυτικής Ευρώπης. Καθώς το ένα τρίτο των παγκόσμιων εμπορευματικών ροών μεταφέρεται μεταξύ των δύο ηπείρων, η αξιοποίηση του Βόρειου Περάσματος, σύμφωνα με την ανακοίνωση της DP World, αφενός θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση χρόνου, αφετέρου θα μειώσει σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με την εταιρεία με βάση το Ντουμπάι, το Βόρειο Πέρασμα διαθέτει επιπλέον πλεονεκτήματα, καθώς δεν υπάρχουν περιορισμοί πλάτους ή βυθίσματος για τα πλοία κατά μήκος της εν λόγω θαλάσσιας οδού, ενώ δεν μαστίζεται από φαινόμενα συμφόρησης, είναι συντομότερη και πιο αποτελεσματική.

Κατά το 2020, από το Βόρειο Πέρασμα μεταφέρθηκαν 33 εκατ. τόνοι φορτίου, ποσότητα που αποτελεί ρεκόρ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ρώσος πρόεδρος Πούτιν έχει θέσει ως στόχο να διακινούνται 80 εκατ. τόνοι φορτίου από το Βόρειο Πέρασμα έως το 2024. Προκειμένου να ανοίξει η θαλάσσια οδός στο βιώσιμο εμπόριο, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανάπτυξης θα εφαρμοστεί, το οποίο θα περιλαμβάνει την κατασκευή λιμένων και μεταφορικών συνδέσεων κατά μήκος των βόρειων ακτών της Ρωσίας.

Όπως επισημαίνει η DP World, η πανδημία κατέδειξε τις σημαντικές προκλήσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες, με πολλούς ιδιοκτήτες εμπορευμάτων να πασχίζουν να βρουν εμπορευματοκιβώτια προκειμένου να μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους. Γι’ αυτόν τον λόγο απαιτείται διαφοροποίηση και αναπροσαρμογή των παραδοσιακών οδών και μεθόδων μεταφοράς, προκειμένου να διατηρηθεί η αναπτυξιακή δυναμική και να ενισχυθεί εκ νέου η εμπιστοσύνη.

Φωτό: Jacqueline Macou/ Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.