Oι Γερμανοί εφοπλιστές καλοβλέπουν τους πράσινους στόχους της ΕΕ

Oι Γερμανοί εφοπλιστές καλοβλέπουν τους πράσινους στόχους της ΕΕ

190
Oι Γερμανοί εφοπλιστές καλοβλέπουν τους πράσινους στόχους της ΕΕ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε το πολυαναμενόμενο πακέτο κανονισμών και οδηγιών που αποσκοπούν στην επίτευξη του συμφωνημένου στόχου για μια ακόμα πιο αυστηρή μείωση των εκπομπών CO2 για την Ευρώπη, από 40% σε 55%, έως το 2030 σε σύγκριση με το 1990.

Σε απάντηση σε αυτές τις προτάσεις, οι οποίες αποτελούν μέρος της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, ο πρόεδρος της Γερμανικής Ένωσης Εφοπλιστών (VDR), Alfred Hartmann, δήλωσε: «Με τη νομοθετική δέσμη, η ΕΕ ξεκινά μια φιλόδοξη πορεία για τη μείωση των εκπομπών CO2 της ναυτιλίας απότομα και γρήγορα. Αν και θα προτιμούσαμε να έχουμε έναν παγκόσμιο κανονισμό με την ίδια φιλοδοξία, χαιρετίζουμε ωστόσο το γεγονός ότι, μετά από μια μακρά φάση αδιαφάνειας εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τις λεπτομέρειες των σχεδίων που άπτονται της ναυτιλίας, συγκεκριμένες προτάσεις από τις Βρυξέλλες είναι επιτέλους στο τραπέζι. Μπορούμε τώρα να ξεκινήσουμε έναν εποικοδομητικό διάλογο με την Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και όλα τα κράτη-μέλη και τα ενδιαφερόμενα μέρη σχετικά με τις λεπτομέρειες ως προς τον καλύτερο τρόπο ευθυγράμμισης των φιλοδοξιών της Επιτροπής για την προστασία του κλίματος με τη ναυτιλιακή πραγματικότητα».

Η οικονομική επιβάρυνση των προτάσεων για τις ναυτιλιακές εταιρείες που στέλνουν πλοία στην Ευρώπη αναμένεται να είναι αρκετά σοβαρή και συγκρίσιμη με το κόστος της καθιέρωσης του παγκόσμιου ανώτατου ορίου για την περιεκτικότητα σε θείο των καυσίμων πλοίων, που θεσπίστηκε το 2020. «Οι επιπτώσεις στο κόστος για τη ναυτιλία θα είναι άλλη μία πρόκληση. Ωστόσο, μοιραζόμαστε τον ίδιο στόχο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Η ναυτιλία πρέπει να απαλλαγεί από τον άνθρακα, όσο πιο γρήγορα τόσο το καλύτερο. Πιστεύουμε ότι η εισφορά στα ορυκτά καύσιμα θα ήταν ένα καλύτερο εργαλείο για την πορεία της ναυτιλίας για την απότομη μείωση των εκπομπών CO2», τόνισε ο κ. Hartmann, προσθέτοντας: «Ωστόσο, είναι σημαντικό οι Ευρωπαίοι νομοθέτες να συνεργαστούν τώρα με τη βιομηχανία, για να διασφαλίσουν ότι όλα τα μέτρα έχουν θετικό αντίκτυπο στο κλίμα και ταυτόχρονα παραμένουν εφικτά και διαχειρίσιμα, ειδικά για τις μικρές και μεσαίες ναυτιλιακές εταιρείες».

Μεταξύ άλλων, η VDR ζητά επίσης την πλήρη εφαρμογή της λεγόμενης αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει», σύμφωνα με την οποία, όπως και σε όλους τους άλλους τομείς του συστήματος εμπορίας εκπομπών της ΕΕ, το μέρος που ευθύνεται άμεσα για τις εκπομπές φέρει την πρωταρχική ευθύνη και όλα τα έξοδα για την αφαίρεση και τη διαχείριση τέτοιων εκπομπών. «Όποιος αγοράζει το καύσιμο και καθορίζει την ταχύτητα και την πορεία του πλοίου θα πρέπει λογικά να είναι και αυτός που είναι κυρίως υπεύθυνος για τη μείωση των εκπομπών CO2 και να πληρώνει οποιαδήποτε σχετική επιβάρυνση για το κλίμα», υποστήριξε ο κ. Hartmann. «Οι ευθύνες πρέπει να κατανέμονται με σαφήνεια στους νέους νόμους και να μην αφήνονται στις συμβατικές συμφωνίες».

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.