
Η By & Havn και η Copenhagen Malmö Port (CMP) κατέληξαν σε συμφωνία αναφορικά με τις βασικές αρχές που θα διέπουν την κατασκευή του νέου τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο Ydre Nordhavn. Η θέση που αναμένεται να κατασκευαστεί το νέο τερματικό σημαίνει ότι τα εμπορεύματα που προορίζονται για την πρωτεύουσα της Δανίας και την ευρύτερη περιοχή μπορούν να φτάνουν διά θαλάσσης πιο κοντά στους πελάτες και κατ’ αυτόν τον τρόπο να αποφεύγονται οι πρόσθετες εκπομπές αλλά και να ελαχιστοποιείται η συμφόρηση στο οδικό δίκτυο της Δανίας.
Ο υπάρχων τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του Levantkaj στο Nordhavn της Κοπεγχάγης παραμένει σε πλήρη λειτουργία, ωστόσο μέσα στα επόμενα χρόνια θα μεταφερθεί στο Ydre Nordhavn σε νέες, σύγχρονες εγκαταστάσεις, οι οποίες προσφέρουν και τη δυνατότητα μελλοντικής επέκτασης. Η επέκταση θα πραγματοποιηθεί με βάση τον ρυθμό αύξησης των εμπορευματικών φορτίων αλλά και των νέων επιχειρήσεων logistics που θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους.
Σήμερα, τα δανέζικα λιμάνια διαχειρίζονται λίγο πάνω από το 75% των εισαγόμενων αγαθών της Δανίας. Ωστόσο, η πανδημία του κορονοϊού κατέδειξε το πόσο σημαντικό είναι να διατηρείται ο έλεγχος των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων και να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη διασυνοριακή παράδοση των αγαθών. Για τον λόγο αυτόν, ένα αποτελεσματικό τερματικό κοντά στην Κοπεγχάγη αποτελεί μια κρίσιμη υποδομή και την ίδια στιγμή μια απαραίτητη και βιώσιμη αρτηρία τροφοδοσίας τόσο της πρωτεύουσας όσο και της υπόλοιπης Ανατολικής Δανίας.
Χωροθετημένος στην άκρη του Ydre Nordhavn, ο νέος τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων θα βρίσκεται σε μια νέα αστική περιοχή, με καλά ανεπτυγμένες και σύγχρονες υποδομές, η οποία επίσης διαθέτει αποκλειστικούς χώρους για τη μελλοντική ανάπτυξη επιχειρήσεων logistics. Επιπροσθέτως, οι εργασίες για την κατασκευή της νέας σήραγγας Nordhavn κάτω από τον κόλπο Svanemølle βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη και, όταν ολοκληρωθεί, το 2027, θα προσφέρει άμεση πρόσβαση στο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων γύρω από την Κοπεγχάγη για τα μεταφερόμενα φορτία από και προς τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο τερματικό στο Ydre Nordhavn θα κατασκευαστεί από την By & Havn, ενώ τη διαχείρισή του θα αναλάβει η CMP, η οποία διαχειρίζεται το υφιστάμενο τερματικό στο Levantkaj. Το κόστος της κατασκευής του τερματικού, συμπεριλαμβανομένων των ανωδομών, των περιφερειακών έργων (οδική πρόσβαση) και των υπόλοιπων εγκαταστάσεων, εκτιμάται ότι θα φτάσει τις 800 εκατ. δανέζικες κορόνες ($127 εκατ.).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ