
Η θυγατρική της Maersk στη Σαουδική Αραβία και ο λιμένας «Βασιλιάς Αμπντουλάχ» στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσαν τη σύναψη στρατηγικής συνεργασίας για τη δημιουργία του πρώτου hub πετροχημικών της Maersk στο Βασίλειο.
Στο πλαίσιο της εταιρικής σχέσης, τα δύο μέρη υπέγραψαν συμφωνία για τη δημιουργία του Maersk Integrated Logistics Hub, ενός κόμβου με στόχο την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών logistics προς όφελος των τοπικών εξαγωγέων πετροχημικών. Η συμφωνία υπογράφηκε από τον Mohammad Shihab, διευθύνοντα σύμβουλο της Maersk Σαουδικής Αραβίας, και τον Jay New, διευθύνοντα σύμβουλο του King Abdullah Port.
Το Maersk Integrated Logistics Hub θα καλύψει μια σημαντική υλικοτεχνική απαίτηση των εξαγωγέων που έχουν ήδη πρόσβαση στις λύσεις της Maersk, όπως η χερσαία μεταφορά φορτίου και οι εκτελωνισμοί, διασφαλίζοντας έτσι μια πραγματικά ολοκληρωμένη προσφορά εφοδιαστικής αλυσίδας. Ο κόμβος θα χρησιμεύσει στην αλυσίδα εφοδιασμού του Βασιλείου, κυρίως για τους πετροχημικούς εξαγωγείς της Σαουδικής Αραβίας, μέσω του μεγάλου χώρου που διατίθεται για τον χειρισμό και την αποθήκευση φορτίου.
Η δημιουργία του κόμβου αποτελεί μέρος μιας μεγάλης πρωτοβουλίας, που αποσκοπεί στην αύξηση της αποτελεσματικότητας των επιδόσεων και της ανταγωνιστικότητας του τομέα της εφοδιαστικής της Σαουδικής Αραβίας. Ευθυγραμμίζεται επίσης με τους στόχους του Οράματος 2030, το οποίο περιλαμβάνει τη μετατροπή του Βασιλείου σε κορυφαίο παγκόσμιο κόμβο εφοδιαστικής αλυσίδας, που θα συνδέει την Ασία, την Ευρώπη και την Αφρική, και την αύξηση των εξαγωγών εκτός πετρελαίου.
Έως τώρα, οι περισσότεροι από τους εξαγωγείς που εδρεύουν στο κέντρο παραγωγής του Yanbu χρειαζόταν να μεταφέρουν τα φορτία τους περίπου 350 χλμ. έως την Τζέντα ώστε στη συνέχεια να φορτωθούν στα πλοία. Με το Maersk Integrated Logistics Hub στο King Abdullah Port, αυτή η απόσταση μειώθηκε δραστικά, στα 200 χλμ. Οι εξαγωγείς απαιτούν επί του παρόντος 14 έως 18 ημέρες από τη λήψη της κράτησης έως τη φόρτωση του υλικού στο πλοίο. Με τον νέο κόμβο, αυτή η διαδικασία θα διαρκεί μόνο 6 έως 8 ημέρες, δεδομένης της διαθεσιμότητας υλικού, μειώνοντας έτσι τον απαιτούμενο χρόνο, αυξάνοντας την αποδοτικότητα και βελτιώνοντας το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσω του μειωμένου κόστους εφοδιαστικής.
Φωτό: M Anink/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ