
Η θυγατρική της Maersk στη Σαουδική Αραβία και ο λιμένας «Βασιλιάς Αμπντουλάχ» στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσαν τη σύναψη στρατηγικής συνεργασίας για τη δημιουργία του πρώτου hub πετροχημικών της Maersk στο Βασίλειο.
Στο πλαίσιο της εταιρικής σχέσης, τα δύο μέρη υπέγραψαν συμφωνία για τη δημιουργία του Maersk Integrated Logistics Hub, ενός κόμβου με στόχο την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών logistics προς όφελος των τοπικών εξαγωγέων πετροχημικών. Η συμφωνία υπογράφηκε από τον Mohammad Shihab, διευθύνοντα σύμβουλο της Maersk Σαουδικής Αραβίας, και τον Jay New, διευθύνοντα σύμβουλο του King Abdullah Port.
Το Maersk Integrated Logistics Hub θα καλύψει μια σημαντική υλικοτεχνική απαίτηση των εξαγωγέων που έχουν ήδη πρόσβαση στις λύσεις της Maersk, όπως η χερσαία μεταφορά φορτίου και οι εκτελωνισμοί, διασφαλίζοντας έτσι μια πραγματικά ολοκληρωμένη προσφορά εφοδιαστικής αλυσίδας. Ο κόμβος θα χρησιμεύσει στην αλυσίδα εφοδιασμού του Βασιλείου, κυρίως για τους πετροχημικούς εξαγωγείς της Σαουδικής Αραβίας, μέσω του μεγάλου χώρου που διατίθεται για τον χειρισμό και την αποθήκευση φορτίου.
Η δημιουργία του κόμβου αποτελεί μέρος μιας μεγάλης πρωτοβουλίας, που αποσκοπεί στην αύξηση της αποτελεσματικότητας των επιδόσεων και της ανταγωνιστικότητας του τομέα της εφοδιαστικής της Σαουδικής Αραβίας. Ευθυγραμμίζεται επίσης με τους στόχους του Οράματος 2030, το οποίο περιλαμβάνει τη μετατροπή του Βασιλείου σε κορυφαίο παγκόσμιο κόμβο εφοδιαστικής αλυσίδας, που θα συνδέει την Ασία, την Ευρώπη και την Αφρική, και την αύξηση των εξαγωγών εκτός πετρελαίου.
Έως τώρα, οι περισσότεροι από τους εξαγωγείς που εδρεύουν στο κέντρο παραγωγής του Yanbu χρειαζόταν να μεταφέρουν τα φορτία τους περίπου 350 χλμ. έως την Τζέντα ώστε στη συνέχεια να φορτωθούν στα πλοία. Με το Maersk Integrated Logistics Hub στο King Abdullah Port, αυτή η απόσταση μειώθηκε δραστικά, στα 200 χλμ. Οι εξαγωγείς απαιτούν επί του παρόντος 14 έως 18 ημέρες από τη λήψη της κράτησης έως τη φόρτωση του υλικού στο πλοίο. Με τον νέο κόμβο, αυτή η διαδικασία θα διαρκεί μόνο 6 έως 8 ημέρες, δεδομένης της διαθεσιμότητας υλικού, μειώνοντας έτσι τον απαιτούμενο χρόνο, αυξάνοντας την αποδοτικότητα και βελτιώνοντας το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσω του μειωμένου κόστους εφοδιαστικής.
Φωτό: M Anink/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Εν μέσω του εμπορικού πολέμου μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Κίνα έχει προβεί σε ενέργειες για διαφοροποίηση των εισαγωγών της σε ορισμένα…
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή…
Έναν ισχυρό ενεργειακό πόλο, με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα και δυναμική επέκταση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δημιουργούν οι Όμιλοι Motor Oil και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω…
Η ναυτιλία, ως θεμέλιος λίθος του παγκόσμιου εμπορίου, καλείται να επανακαθορίσει τη θέση και τον ρόλο της σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου οι…
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ