
Mόνο καλύτερη δεν θα πρέπει να θεωρείται η κατάσταση με τις αλλαγές πληρωμάτων, δεδομένου ότι οι νέες μεταλλάξεις του κορονοϊού οδηγούν τις κυβερνήσεις σε περιοριστικά μέτρα σε σημαντικά ναυτικά έθνη και κόμβους αντικαταστάσεων ναυτικών, ιδιαίτερα στην Ασία. Την ίδια ώρα, η περιορισμένη πρόσβαση των ναυτικών στα εμβόλια φαίνεται να δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο την κατάσταση.
Στο πλαίσιο αυτό, ο δείκτης Neptune Declaration Crew Change Indicator του Ιουλίου συνιστά ότι η ανθρωπιστική κρίση των αλλαγών πληρωμάτων επιδεινώνεται. Τα συγκεντρωτικά στοιχεία των δέκα διαχειριστριών εταιρειών που συμμετέχουν στη διαμόρφωση του δείκτη καταδεικνύουν ότι το ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονται σε πλοία έχοντας ολοκληρώσει τις συμβάσεις τους αυξήθηκε από το 7,2% στο 8,8%. Παράλληλα, το ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονται στα πλοία πάνω από 11 μήνες αυξήθηκε από το 0,4% στο 1%. Μάλιστα από τον Μάιο, όταν και πρωτοδημοσιοποιήθηκε ο δείκτης, το ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονται σε πλοία έχοντας ολοκληρώσει τις συμβάσεις τους κινήθηκε από το 5,8% στο 8,8%, το οποίο αποτελεί αύξηση 51,7%.
Ο Jeremy Nixon, CEO της ONE, με αφορμή τα ανωτέρω σημειώνει τα εξής: «Οι ναυτικοί παίζουν έναν ζωτικής σημασίας ρόλο για τη διατήρηση των εφοδιαστικών αλυσίδων, παραδίδοντας αγαθά υγειονομικής περίθαλψης, τρόφιμα, καταναλωτικά προϊόντα. Χωρίς αυτούς, το 80% των καλαθιών στα καταστήματα θα ήταν άδεια. Είμαστε υποχρεωμένοι να επιλύσουμε την κρίση των αλλαγών πληρωμάτων τώρα. Οι δυσκολίες στην πραγματοποίηση αλλαγών πληρωμάτων μπορούν εύκολα να ξεπεραστούν από τις κυβερνήσεις εάν πραγματικά αναλάβουν δράση. Όπου υπάρχει θέληση, υπάρχει τρόπος».
«Η κρίση των αλλαγών πληρωμάτων συνεχίζεται για πάνω από ενάμιση χρόνο, με το μεγαλύτερο κόστος να πέφτει στην ευημερία των ναυτικών και των οικογενειών τους. Η κατάσταση πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο. Χρειαζόμαστε συγκεκριμένη δράση, που να επιτρέπει την πραγματοποίηση αλλαγών πληρωμάτων με ασφαλή τρόπο», ήταν τα λόγια του Stephen Cotton, γενικού γραμματέα της International Transport Workers’ Federation.
Τέλος, ο κ. Guy Platten, γενικός γραμματέας του ICS, ανάφερε ότι η επίλυση της κρίσης απαιτεί όλοι οι ναυτικοί να έχουν προτεραιότητα στους εμβολιασμούς. Ο ίδιος επισήμανε ότι υπάρχει μια βελτίωση της κατάστασης στις ΗΠΑ και σε ορισμένα μέρη της Ευρώπης, ωστόσο η μεγάλη πλειονότητα των ναυτικών δεν μπορεί να εμβολιαστεί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 28 Απριλίου – 18.20 Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ