Συνεχίζεται η ψηφιοποίηση του μεγαλύτερου λιμανιού της Ευρώπης

Συνεχίζεται η ψηφιοποίηση του μεγαλύτερου λιμανιού της Ευρώπης

128
Συνεχίζεται η ψηφιοποίηση του μεγαλύτερου λιμανιού της Ευρώπης

Η λιμενική αρχή του Ρότερνταμ, σε δελτίο Τύπου που εξέδωσε, ανακοίνωσε την εκκίνηση ενός πιλοτικού προγράμματος το οποίο στοχεύει στην αύξηση της αποτελεσματικότητας και της ασφάλειας των τελωνειακών διαδικασιών στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης.

Ακριβώς επειδή η διεκπεραίωση των τελωνειακών διαδικασιών αποτελεί μια ιδιαίτερα πολύπλοκη διαδικασία, η οποία αφενός περιλαμβάνει περισσότερες δραστηριότητες πέραν αυτών που εκτελούν τα τελωνεία, αφετέρου προϋποθέτει τη συμμετοχή μιας σειράς εμπλεκόμενων μερών (όπως μεταξύ άλλων τα τερματικά, οι ναυτιλιακές εταιρείες καθώς και οι συνεργάτες στην υπόλοιπη εφοδιαστική αλυσίδα), η αποτελεσματική και αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ τους είναι το παν.

Αφορμή για την επανεξέταση των τελωνειακών διαδικασιών σε συνεργασία με τους υπόλοιπους εταίρους στην εφοδιαστική αλυσίδα ήταν ο αυξανόμενος αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων-ψυγείων (reefer containers) που διαχειρίζεται το λιμάνι του Ρότερνταμ. Καθώς οι όγκοι διαχείρισης των εν λόγω εμπορευματοκιβωτίων αυξάνονται, αυξάνεται και ο αριθμός των επιθεωρήσεων που απαιτούνται. Για τον λόγο αυτόν, προκειμένου το λιμάνι να μπορέσει να διευκολύνει τη ροή των εμπορευματοκιβωτίων-ψυγείων αλλά και να προσελκύσει επιπρόσθετα φορτία τέτοιου είδους, κρίσιμο παράγοντα αποτελεί η βελτιστοποίηση των τελωνειακών διαδικασιών.

Μια εξειδικευμένη ομάδα, στην οποία συμμετέχουν η λιμενική αρχή, τα τελωνεία καθώς και μέλη των Fresh Produce Centre και Portbase, συστάθηκε προσφάτως προκειμένου να ελαχιστοποιήσει τους χρόνους αναμονής και τις καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια των τελωνειακών επιθεωρήσεων. Η εν λόγω ομάδα, αφού ανέλυσε τις τελωνειακές διαδικασίες, κατέληξε πως υπάρχει σημαντικό περιθώριο βελτίωσης, καθώς μεγάλο μέρος των καθυστερήσεων δημιουργείται από διαδικασίες οι οποίες απαιτούν μία ή περισσότερες χειροκίνητες ενέργειες. Ακριβώς επειδή ειδικά για την κατηγορία φορτίων όπως τα εμπορευματοκιβώτια-ψυγεία, που μεταφέρουν ευαίσθητα προϊόντα, οι καθυστερήσεις μπορεί να επιφέρουν σημαντικές επιπτώσεις στην ποιότητα των προϊόντων και κατά συνέπεια να οδηγήσουν σε αύξηση του ρίσκου και σε σημαντικές οικονομικές απώλειες, οι συνεργάτες της ομάδας έχουν ξεκινήσει την ψηφιοποίηση πολλών χειροκίνητων διαδικασιών. Όλοι οι τελωνειακοί έλεγχοι ήδη ανακοινώνονται ψηφιακά, γεγονός που επιταχύνει τον προγραμματισμό των μεταφορών και οδηγεί σε σημαντική εξοικονόμηση χρόνου.

Το πρόγραμμα βρίσκεται σε αρχικά στάδια και, παρότι τα ακριβή οφέλη ακόμη είναι αδιευκρίνιστα, το σίγουρο είναι ότι η ψηφιοποίηση ακόμα περισσότερων διαδικασιών θα μειώσει περαιτέρω τους χρόνους αναμονής και παράδοσης των εμπορευμάτων. Τελικός στόχος είναι η αύξηση της αποτελεσματικότητας του λιμένα του Ρότερνταμ συνολικά, καθώς, ειδικά σε περιόδους όπως η σημερινή, οι προκλήσεις της πανδημίας έχουν αναδείξει τη σημασία της τεχνολογίας, των ευέλικτων και αποτελεσματικών λιμενικών διαδικασιών για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας των λιμένων.

Φωτό: Port of Rotterdam

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.