
H ζήτηση για βενζίνη στις ΗΠΑ αναμένεται να αυξηθεί κατά 1,3 εκατ. βαρέλια/ημέρα, στα 9,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα, κατά την driving season στη χώρα μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου, σημειώνει στην έκθεση Ιουνίου Short-Term Energy Outlook (STEO) η ΕΙΑ, αναθεωρώντας προς τα επάνω τις εκτιμήσεις της για δεύτερη φορά.
Η βελτιωμένη εκτίμηση αντανακλά την ενισχυμένη οικονομική δραστηριότητα στις ΗΠΑ, τις θετικές προοπτικές για τα επίπεδα απασχόλησης και τη σταδιακή χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων ενάντια στον κορονοϊό, καθώς οι εμβολιασμοί συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό.
Παρά τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες στο Τέξας τον περασμένο Φεβρουάριο, που ουσιαστικά παρέλυσαν την εγχώρια παραγωγή βενζίνης, και την κυβερνοεπίθεση στον αγωγό της Colonial τον Μάιο, οι εισαγωγές βενζίνης στο US Atlantic Coast παρουσιάζουν ετήσια αύξηση και έχουν ανέλθει κατά μέσο όρο σε 635.000 βαρέλια/ημέρα, από τα 426.000 βαρέλια/ημέρα το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, δείχνουν στοιχεία της EIA.
Σε ανάλυσή του, ο ναυλομεσιτικός οίκος SSY Consultancy & Research τονίζει ότι ίσως κατασταλτικός παράγοντας για τους ναύλους στο δρομολόγιο TC2 είναι η αύξηση των αποθεμάτων βενζίνης από την τελευταία εβδομάδα του Μαΐου, καθώς τα εγχώρια διυλιστήρια επισπεύδουν την παραγωγή. Η παραγωγή την εβδομάδα έως την 4η Ιουνίου αυξήθηκε από εβδομάδα σε εβδομάδα κατά 330.000 βαρέλια/ημέρα, στα 15,93 εκατ. βαρέλια/ημέρα, ο υψηλότερος αριθμός που έχει καταγραφεί από τα τέλη Φεβρουαρίου του 2020. Σε συνδυασμό μάλιστα και με τη χαμηλότερη του αναμενομένου κίνηση την Εθνική Ημέρα Μνήμης (Memorial Day) εξαιτίας των βροχοπτώσεων που έπληξαν τη χώρα, τα αποθέματα βενζίνης εκτοξεύτηκαν σε υψηλά 14 εβδομάδων, στα 241 εκατ. βαρέλια. Η SSY τονίζει στην ανάλυσή της πως, δεδομένου ότι η παραγωγή θα αυξηθεί περαιτέρω και, σύμφωνα με την ΕΙΑ, θα φτάσει στο αποκορύφωμά της τον Ιούλιο, στα 16,3 εκατ. βαρέλια/ημέρα, οι εισαγωγές βενζίνης από την Ευρώπη θα μπορούσαν να περιοριστούν σε βάρος του εμπορίου στο UKC-USAC.
Πηγή: SSY
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ