
Μεγάλη αύξηση κατά 70,7% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Απρίλιο εφέτος, καθώς η αύξηση στην αξία των εισαγωγών υπερκέρασε τη σημαντική άνοδο της αξίας των εξαγωγών.
Ειδικότερα, από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές προκύπτουν τα εξής:
Η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων, ανήλθε στο ποσό των 5.014,8 εκατ. ευρώ έναντι 3.198,8 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 56,8% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 1.182,9 εκατ. ευρώ ή 44,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 1.170,2 εκατ. ευρώ ή 44,4%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών, ανήλθε στο ποσό των 3.172,1 εκατ. ευρώ έναντι 2.119,3 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 49,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 657,0 εκατ. ευρώ ή 37,6%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 650,2 εκατ. ευρώ 37,2%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 1.842,7 εκατ. ευρώ έναντι 1.079,5 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 70,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 525,9 εκατ. ευρώ ή 58,8%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 520,0 εκατ. ευρώ ή 58,6%).
Το α’ τετράμηνο, η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 18.530,8 εκατ. ευρώ έναντι 16.436,6 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 12,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 1.728,3 εκατ. ευρώ ή 13,6%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 1.737,3 εκατ. ευρώ ή 13,8%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 11.949,7 εκατ. ευρώ έναντι 10.099,4 εκατ. ευρώ το α’ τετράμηνο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 18,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 1.355,5 εκατ. ευρώ ή 17,6%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 1.350,7 εκατ. ευρώ ή 17,6%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 6.581,1 εκατ. ευρώ έναντι 6.337,2 εκατ. ευρώ το α’ τετράμηνο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 3,8% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 372,8 εκατ. ευρώ ή 7,5%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 386,6 εκατ. ευρώ ή 7,8%).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ