
Είναι γεγονός ότι την τελευταία δεκαετία οι ναυτιλιακές μετοχές δεν προσέλκυαν τόσο μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον όσο μετοχές άλλων κλάδων ή χρηματιστηριακοί δείκτες και αυτό λόγω της υψηλής μεταβλητότητας της ναυλαγοράς.
Ένας σημαντικός αριθμός Ελλήνων επιχειρηματιών που επενδύουν στη ναυτιλία επιλέγουν τις κεφαλαιαγορές για τη διεύρυνση των επενδυτικών βάσεων των εταιρειών τους, την ενίσχυση της φήμης τους και τη διαφοροποίηση του μείγματος χρηματοδότησης.
Πως όμως κατάφεραν οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες εισηγμένες στις αμερικανικές κεφαλαιαγορές να επεκτείνουν τους στόλους τους εν μέσω σημαντικών προκλήσεων για τον κλάδο και ανάμεικτων τάσεων στις επιμέρους ναυλαγορές;
Τα Ναυτικά Χρονικά σε συνεργασία με τη VesselsValue παρουσιάζουν την ανάπτυξη των στόλων των κορυφαίων ελληνικών εταιρειών εισηγμένων στις ΗΠΑ το τελευταίο δωδεκάμηνο. Θα πρέπει βέβαια στο σημείο αυτό να τονιστεί ότι πρόκειται για διαφορετικούς στόλους και διαφορετικές ναυλαγορές. Σαφώς η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων εντός του 2021 δεν συγκρίνεται με το ράλι που καταγράφεται στις τακτικές γραμμές από τα τέλη του 2020 κάτι το οποίο αντανακλάται στις αγοραπωλησίες και στις αξίες των πλοίων.
Σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue από τον Μάιο του 2020 έως τον φετινό Μάιο η Danaos παρουσιάζει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη του στόλου μεταξύ των κορυφαίων ελληνικών εταιρειών εισηγμένων στις ΗΠΑ. Από τα $1,07 δισ. η αξία του στόλου της Danaos εκτοξεύθηκε στα $2,55 δισ. φέτος τον Μάιο. Πρόκειται για αύξηση 138%.
Παράλληλα μία άλλη εταιρεία διαχείρισης containerships, η Costamare είδε την αξία του στόλου της να ανέρχεται σε $3,85 δισ. από τα $2,33 δισ. τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Η ανάπτυξη του στόλου της Costamare στο 12μηνο ανέρχεται στο 65%.
Σημαντική άνοδος της τάξης του 45% καταγράφει η αξία του στόλου της Star Bulk καθώς από τα $1,39 δισ. τον Μάιο του 2020 ανήλθε στα $2,02 δισ. φέτος τον Μάιο.
Τέλος δύο εταιρείες που εστιάζονται στη διαχείριση δεξαμενοπλοίων εξακολουθούν να βρίσκονται ψηλά στην παγκόσμια λίστα, παρά την κρίση στη ναυλαγορά: η αξία του στόλου της GasLog υπολογίζεται από τη VesselsValue στα $2,85 δισ., ενώ ο στόλος της Tsakos Energy Navigation στα $2,26 δισ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ