Πρόσω ολοταχώς για ένα από τα πιο περιβαλλοντικά εξελιγμένα τερματικά στον κόσμο

Πρόσω ολοταχώς για ένα από τα πιο περιβαλλοντικά εξελιγμένα τερματικά στον κόσμο

162
Πρόσω ολοταχώς για ένα από τα πιο περιβαλλοντικά εξελιγμένα τερματικά στον κόσμο

Η Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όπως ανακοίνωσε η Λιμενική Αρχή της Βαλένθια, υποστήριξε ότι η επέκταση που λαμβάνει χώρα στο νότιο τμήμα του λιμένα και περιλαμβάνει την κατασκευή ενός νέου τερματικού εμπορευματοκιβωτίων εσωτερικής ναυσιπλοΐας συμμορφώνεται με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς της ΕΕ. Ειδικότερα, η έκθεση του ευρωπαϊκού θεσμικού οργάνου αναφέρει ότι η Επιτροπή δεν μπόρεσε να εντοπίσει καμία ένδειξη πιθανής παραβίασης της περιβαλλοντικής νομοθεσίας της ΕΕ. Να σημειωθεί ότι στην Επιτροπή Αναφορών είχαν προσφύγει πολίτες οι οποίοι εναντιώνονταν στη νέα επέκταση του λιμένα.

Μάλιστα, η γνωμάτευση της Επιτροπής έρχεται να προστεθεί στα αποτελέσματα προηγούμενης έκθεσης που είχε διεξαγάγει η Υπηρεσία Κρατικών Λιμένων (Puertos del Estado) της Ισπανίας αναφορικά με τη νομιμότητα των υπό εξέλιξη λιμενικών έργων κατασκευής του νέου τερματικού, η οποία υποστήριζε ότι δεν απαιτείται νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Όπως αναφέρει η Λιμενική Αρχή στην ανακοίνωσή της, το τερματικό εμπορευματοκιβωτίων το οποίο σχεδιάζεται προκειμένου να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της εσωτερικής ναυσιπλοΐας αποτελεί ένα ξεκάθαρο παράδειγμα υποδομής η οποία συνδυάζει τη βιωσιμότητα με την ανάπτυξη. Το νέο τερματικό θα είναι το πλέον περιβαλλοντικά εξελιγμένο τερματικό στον κόσμο, ενώ παράλληλα θα συνεισφέρει στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στην ενίσχυση της ευημερίας τόσο στην περιοχή της Βαλένθια όσο και, ευρύτερα, της Ισπανίας.

Με περιβαλλοντικούς όρους, το τερματικό θα ελαχιστοποιήσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, παρέχοντας ηλεκτρική ενέργεια τόσο στις γερανογέφυρες και στον μηχανολογικό εξοπλισμό όσο και στα πλοία εμπορευματοκιβωτίων που δένουν στο λιμάνι. Το έργο, που παρουσιάστηκε από τη θυγατρική εταιρεία της MSC, την Terminal Investment Limited (TIL), η οποία εξειδικεύεται στη διαχείριση τερματικών, περιλαμβάνει τον εξηλεκτρισμό του 98% των οχημάτων και των εγκαταστάσεων του τερματικού. Παράλληλα, το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας θα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, γεγονός που θα οδηγήσει σε μείωση κατά 98% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Επιπροσθέτως, η ΤΙL έχει δεσμευτεί να ενισχύσει τις διατροπικές μεταφορές και προτίθεται να κατασκευάσει ένα σιδηροδρομικό τερματικό, ούτως ώστε πάνω από 305.000 TEUs ετησίως να μεταφέρονται σιδηροδρομικώς.

Τέλος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Λιμενικής Αρχής της Βαλένθια, η νέα λιμενική υποδομή θα δημιουργήσει πάνω από 17.000 νέες θέσεις εργασίας την περίοδο 2022-2023, καθώς και άλλες 15.000 κατά την περίοδο 2024-2026, ενώ ο οικονομικός αντίκτυπος της λειτουργίας του τερματικού θα συνεισφέρει σε όρους προστιθέμενης αξίας κατά 2,27% συνολικά στην κοινότητα, με κάθε ευρώ που επενδύεται σε εξοπλισμό να δημιουργεί 1,56 ευρώ στους παραγωγικούς κλάδους της οικονομίας της Βαλένθια.

Φωτό: www.valenciaport.com

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.