Η «ασφυξία» στα λιμάνια και οι καθυστερήσεις στις φορτώσεις-εκφορτώσεις

Η «ασφυξία» στα λιμάνια και οι καθυστερήσεις στις φορτώσεις-εκφορτώσεις

150
Η «ασφυξία» στα λιμάνια και οι καθυστερήσεις στις φορτώσεις-εκφορτώσεις

Οι καθυστερήσεις στις τακτικές γραμμές μειώνουν τη χωρητικότητα και τα αποθέματα, περιπλέκοντας τις προσπάθειες οικονομικής ανάκαμψης. Φέτος, τα φορτηγά πλοία παρέδωσαν το φορτίο τους αργότερα από ποτέ, προσθέτοντας επιπλέον προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και υπονομεύοντας τις λιανικές πωλήσεις και τις προσπάθειες των κατασκευαστών να εκμεταλλευτούν την οικονομική ζήτηση.

Σύμφωνα με ανάλυση της Sea-Intelligence ApS, που δημοσιεύει το mundomaritimo.com, μόνο το 40% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο έφτασαν στα λιμάνια εγκαίρως τον Μάρτιο, με μέσες καθυστερήσεις άνω των έξι ημερών. Οι καθυστερήσεις βελτιώθηκαν από τον Φεβρουάριο, αλλά απέχουν ακόμη από τα επίπεδα αξιοπιστίας των δύο προηγούμενων ετών, όταν πάνω από το 70% των πλοίων έφταναν εγκαίρως.

Οι καθυστερήσεις σε όλο τον κόσμο έρχονται ως αποτέλεσμα μιας αλυσίδας καταστάσεων, που ξεκινούν από τη μεγάλης κλίμακας ανανέωση των αποθεμάτων από τις εμπορικές εταιρείες, την αύξηση της ζήτησης των καταναλωτών, την έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων που απαιτούνται για τη μεταφορά εμπορευμάτων και την άνοδο του κόστους μεταφοράς, ενόσω οι τιμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξάνονται σε υψηλό όλων των εποχών.

Οι καθυστερήσεις αποτελούν μέρος μιας σειράς προβλημάτων που διαταράσσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού, καθώς οι οικονομίες των Ηνωμένων Πολιτειών, της Ευρώπης και της Ασίας ανακάμπτουν από την απότομη πτώση του περασμένου έτους, που προκλήθηκε από την πανδημία του Covid-19.

Οι καθυστερήσεις στη ναυτιλία άρχισαν να συσσωρεύονται στα τέλη του 2020. Σε ορισμένες περιπτώσεις, εμπορεύματα είναι ακινητοποιημένα για εβδομάδες, καθώς τα πλοία παραμένουν αγκυροβολημένα και τα φορτωμένα εμπορευματοκιβώτια μένουν για μεγάλα χρονικά διαστήματα στους τερματικούς σταθμούς.

Στελέχη της ναυτιλίας αναφέρουν ότι οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις σημειώθηκαν στα λιμάνια της Νότιας Καλιφόρνιας, στο Λος Άντζελες και στο Λονγκ Μπιτς. Η ισχυρή ζήτηση από τους εισαγωγείς των ΗΠΑ προκειμένου να αναπληρώσουν τα εξαντλημένα αποθέματα κατά τη διάρκεια των περιορισμών Covid-19 του περασμένου έτους οδήγησε σε «ασφυξία» τη μεγαλύτερη πύλη για το εμπόριο των ΗΠΑ και σε πολύ μεγάλη καθυστέρηση πλοίων στα ανοικτά. «Η πλεύση από τη Σαγκάη στο Λος Άντζελες χρειάζεται συνήθως 14 ημέρες. Σήμερα διαρκεί έως και 33 ημέρες» δήλωσε ο Vincent Clerc, διευθύνων σύμβουλος της Maersk, Oceans and Logistics. «Ο χρόνος πλοήγησης είναι ο ίδιος, αλλά δύο φορές ο χρόνος ξοδεύεται περιμένοντας την εκφόρτωση στον κόλπο του San Pedro», εξήγησε. «Έχουμε επενδύσει εκατομμύρια δολάρια σε επιπλέον χωρητικότητα, αλλά μεγάλο μέρος αυτής της ικανότητας είναι ακινητοποιημένο λόγω της συμφόρησης στη Δυτική Ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών», κατέληξε.

Φωτό: Mariah Dalusong/ Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.