Η Κένυα, ο επόμενος μεγάλος ναυτιλιακός κόμβος της ανατολικής Αφρικής;

Η Κένυα, ο επόμενος μεγάλος ναυτιλιακός κόμβος της ανατολικής Αφρικής;

210
Η Κένυα, ο επόμενος μεγάλος ναυτιλιακός κόμβος της ανατολικής Αφρικής;

Δύο πλοία της Maersk προσέγγισαν για πρώτη φορά το νέο λιμάνι της Κένυας στον Ινδικό Ωκεανό, του οποίου η λειτουργία ξεκίνησε πρόσφατα, φέρνοντας την αφρικανική χώρα πιο κοντά στον στόχο της να καταστεί κύριος ναυτιλιακός κόμβος στις ακτές της ανατολικής Αφρικής.

Το νέο λιμάνι στο Lamu υπολογίζεται ότι θα διαθέτει 32 θέσεις ελλιμενισμού πλοίων και θα προσφέρει μια εναλλακτική για πρόσβαση στην Αιθιοπία και στο Νότιο Σουδάν, τα οποία δεν βρέχονται από θάλασσα. Το λιμενικό project, προϋπολογισμού $5 δισ., αποτελεί μέρος ενός γενικότερου κυβερνητικού σχεδίου για την ανάπτυξη των υποδομών της χώρας, συμπεριλαμβανομένων πετρελαϊκών αγωγών, δρόμων, σιδηροδρομικών γραμμών και αεροδρομίων για την καλύτερη διασύνδεση της Κένυας με τους βόρειους γείτονές της.

Στην προσπάθειά της να προσελκύσει το ενδιαφέρον ναυτιλιακών εταιρειών και ιδιοκτητών φορτίων για το νέο λιμάνι της Κένυας, η Kenya Revenue Authority έχει εισαγάγει οικονομικά κίνητρα, όπως η απαλλαγή από τα τέλη μεταφόρτωσης.

Το έργο του νέου λιμανιού στο Lamu μόνο εύκολο δεν είναι, καθώς το 90% του εισαγόμενου εμπορίου της Αιθιοπίας λαμβάνει χώρα μέσω του λιμανιού του Τζιμπουτί.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κένυα τον περασμένο μήνα ξεκίνησε την κατασκευή ενός αυτοκινητοδρόμου μήκους 257 χλμ., ο οποίος θα συνδέει το Lamu με την πόλη Garissa, ενώ μέρος του οδικού δικτύου θα εκτείνεται στα σύνορα με την Αιθιοπία και το Νότιο Σουδάν.

Φωτό:  Karsten Klama/ AΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.