
Τα κράτη του G7 συμφώνησαν την Παρασκευή 21 Μαΐου να τερματίσουν την οικονομική στήριξη σε projects άνθρακα στο εξωτερικό έως το τέλος του 2021, με σκοπό να συμβάλουν στην επίτευξη των στόχων της κλιματικής αλλαγής.
Οι υπουργοί του G7 για το Κλίμα και το Περιβάλλον από το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία, τον Καναδά, τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία, σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη και Παρασκευή, επανέλαβαν τη δέσμευσή τους για τον περιορισμό της ανόδου της θερμοκρασίας σε μόλις 1,5°C.
Σε ανακοινωθέν που δημοσιοποιήθηκε την Παρασκευή, οι υπουργοί των επτά χωρών δήλωσαν, μεταξύ άλλων, ότι: «Αναγνωρίζοντας ότι η παραγωγή ενέργειας και άνθρακα είναι η σημαντικότερη αιτία για την αύξηση της θερμοκρασίας παγκοσμίως, δεσμευόμαστε αυτή τη στιγμή να αναπτύξουμε ταχύτατα τις τεχνολογίες και τις πολιτικές οι οποίες θα επιταχύνουν περαιτέρω τη μετάβαση προς ένα απανθρακοποιημένο ενεργειακό σύστημα τη δεκαετία του 2030».
Σε αυτό το πλαίσιο, το Group δεσμεύτηκε «να προωθήσει τη διεθνή ροή δημοσίων και ιδιωτικών κεφαλαίων προς επενδύσεις που ευθυγραμμίζονται με τη Συμφωνία του Παρισιού και μακριά από παραγωγή ενέργειας με υψηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα, με σκοπό να υποστηριχθεί η ενεργειακή μετάβαση στις αναπτυσσόμενες χώρες.
Παράλληλα τονίστηκε ότι θα καταργηθεί σταδιακά η κυβερνητική στήριξη προς τα ορυκτά καύσιμα πλούσια σε άνθρακα, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, που θα βρίσκονται στη διακριτική ευχέρεια κάθε χώρας. Οι πρακτικές αυτές πρέπει να συνάδουν με μια σαφώς καθορισμένη πορεία προς την κλιματική αλλαγή, σύμφωνα με τους μακροπρόθεσμους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού και τις πιο σύγχρονες επιστημονικές μεθόδους που είναι διαθέσιμες.
Φωτό: Tom Fisk/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ