Σημαντική αύξηση της εμπορευματικής σιδηροδρομικής κίνησης στον Νέο Δρόμο του Μεταξιού

Σημαντική αύξηση της εμπορευματικής σιδηροδρομικής κίνησης στον Νέο Δρόμο του Μεταξιού

114
Σημαντική αύξηση της εμπορευματικής σιδηροδρομικής κίνησης στον Νέο Δρόμο του Μεταξιού
Φωτό: Neil Hall/AΠΕ-ΜΠΕ

Η γερμανική εταιρεία διατροπικών μεταφορών METRANS, σε δελτίο Τύπου που εξέδωσε, ανακοίνωσε ότι κατά το περασμένο έτος κατέγραψε σημαντική αύξηση στις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές κατά μήκος του Νέου Δρόμου του Μεταξιού. Πιο συγκεκριμένα, η αύξηση στον αριθμό των τρένων της εταιρείας που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια μεταξύ Ευρώπης και Κίνας έφτασε το 114%.

Τόσο ο όγκος όσο και η συχνότητα των σιδηροδρομικών δρομολογίων μεταξύ των δύο ηπείρων έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Η πανδημία του κορονοϊού και οι επιπλοκές που προκάλεσε στις θαλάσσιες μεταφορές (ελλείψεις χωρητικότητας, συμφόρηση στους λιμένες) έδωσαν επιπρόσθετη ώθηση στις σιδηροδρομικές μεταφορές. Σύμφωνα με υπολογισμούς της συμβουλευτικής εταιρείας Roland Berger, περίπου 878.000 TEUs μεταφέρθηκαν μεταξύ των διαφόρων σιδηροδρομικών διαδρόμων του Νέου Δρόμου του Μεταξιού εντός του 2020. Μάλιστα, ο Διεθνής Οργανισμός Σιδηροδρόμων (UIC) εκτιμά ότι τα παραπάνω φορτία μπορεί να διπλασιαστούν έως το 2025.

Σε αυτό το πλαίσιο, και η METRANS, η οποία είναι θυγατρική της εταιρείας διαχείρισης τερματικών και logistics ΗΗLA, ευνοήθηκε από αυτή την τάση. Η εταιρεία εκτέλεσε 913 σιδηροδρομικά δρομολόγια (487 παραπάνω σε σχέση με το 2019), τα οποία είχαν αφετηρία ή προορισμό την Κίνα. Ειδικότερα, πέραν της σημαντικής συνολικής αύξησης (114%), οι εισαγωγές ήταν που σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση, η οποία άγγιξε το 131%. Συνολικά τα διακινηθέντα εμπορευματοκιβώτια της METRANS στον Νέο Δρόμο του Μεταξιού έφτασαν περίπου τα 30.000 TEUs.

Φωτό: Neil Hall/AΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.