
Το Trade Wing 2500, ένα καινοτόμο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με χωρητικότητα 2.500 TEUs, σχεδιασμένο από κοινού από τις εταιρείες VPLP Design, Alwena Shipping, SDARI και AYRO, έλαβε Έγκριση επί της Αρχής από τον Bureau Veritas. Με συνολικό μήκος 197 μ. και πλάτος 32 μ., το πλοίο διαθέτει χωρητικότητα 32.500 μετρικών τόνων.
Το καινοτόμο χαρακτηριστικό του εν λόγω πλοίου είναι ότι προσφέρει τη δυνατότητα πρόωσης με την υποβοήθηση του ανέμου μέσω έξι ιστίων, αλλά και ηλεκτρικής πρόωσης μέσω LNG. Τα ιστία είναι εγκατεστημένα σε έναν κάθετο μηχανισμό ολίσθησης, προκειμένου τα πανιά που φέρουν να μαζεύονται μερικώς κατά την παραμονή του πλοίου σε λιμάνι, ούτως ώστε να διευκολύνεται η διαχείριση των φορτίων. Επιπροσθέτως, η δεξαμενή αποθήκευσης LNG που διαθέτει είναι κατά τέτοιο τρόπο σχεδιασμένη, ώστε να προσφέρει τη δυνατότητα μελλοντικής αναβάθμισης προκειμένου να εφοδιάζεται με άλλα πράσινα καύσιμα, όπως η αμμωνία και το υδρογόνο.
Το πλοίο ενδείκνυται για θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων στην Ευρώπη, στην Κεντρική Αμερική, στην Καραϊβική και στην Κίνα, ενώ μπορεί να εξυπηρετήσει και το διατλαντικό εμπόριο. Ο σχεδιασμός του ελαχιστοποιεί τον χρόνο διαχείρισης φορτίου στα λιμάνια, καθώς τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυξάνουν την ευελιξία και επιταχύνουν τη διαχείριση φορτίων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε μια διατλαντική διαδρομή 4.000 ναυτικών μιλίων, το Trade Wings 2500 θα εκπέμπει 35% λιγότερους CO2 ρύπους σε σύγκριση με ένα συμβατικό πλοίο. Η εξοικονόμηση αυτή οφείλεται κατά 57% στα ιστία που φέρει το πλοίο και κατά 43% στη βελτιστοποιημένη θερμική LNG πρόωση. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η καινοτόμος σχεδίαση του Trade Wings 2500, η οποία προσφέρει λειτουργική ευελιξία, βελτιωμένη απόδοση και μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, δείχνει τον δρόμο για το πώς θα μπορούσαν να είναι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χαμηλών ρύπων του μέλλοντος.
Φωτό: Bureau Veritas
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου προχώρησε πρόσφατα η εισηγμένη στον Nasdaq Star Bulk. Πιο συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε…
Ο αριθμός των πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης στον παγκόσμιο στόλο συνεχίζει να αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς. Ειδικότερα, ο ιαπωνικός ναυπηγικός κολοσσός Tsuneishi παρέδωσε πρόσφατα το…
Στην επέκταση του στόλου του εστιάζει εκ νέου ο κολοσσός ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ADNOC. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Η spot ναυλαγορά των LNG carriers παραμένει υπό έντονη πίεση, με τους ναύλους να σημειώνουν περιορισμένες μεταβολές. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Οι συνομιλίες μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών διαπραγματευτών στην Κωνσταντινούπολη ολοκληρώθηκαν μετά από περίπου δύο ώρες, δήλωσε πηγή του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών. Στις συνομιλίες παρευρέθηκαν…
Η Αιθιοπία, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Αφρικής, συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών, με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής της…
Με 623 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα διατηρεί την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας παρατηρείται σταθερή ανοδική τάση…
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ