Καινοτόμος σχεδιασμός συστήματος μόνωσης δεξαμενών LNG

Καινοτόμος σχεδιασμός συστήματος μόνωσης δεξαμενών LNG

125
Καινοτόμος σχεδιασμός συστήματος μόνωσης δεξαμενών LNG

O νηογνώμονας DNV εξέδωσε Έγκριση επί της Αρχής (AiP) στην εταιρεία PASSER Marine για την ανάπτυξη ενός συστήματος μόνωσης για δεξαμενές καυσίμου LNG. O σχεδιασμός αναπτύχθηκε για πρισματικές δεξαμενές LNG Τύπου Β, οι οποίες, σύμφωνα με τους κανονισμούς του ΙΜΟ, χρειάζονται ένα δεύτερο στρώμα μόνωσης, ενώ περιλαμβάνει και ένα σύστημα ανίχνευσης διαρροών το οποίο αντιμετωπίζει με ασφάλεια και περιορίζει τις τυχόν διαρροές καυσίμου.

Καθώς ο αριθμός των ποντοπόρων πλοίων που καταναλώνουν καύσιμο LNG αυξάνεται συνεχώς, υπάρχει η ανάγκη αύξησης της χωρητικότητας των δεξαμενών καυσίμου LNG από 300-1.000 κ.μ. σε 10.000-20.000 κ.μ., με αποτέλεσμα τη μείωση του διαθέσιμου χώρου μεταφοράς φορτίου. Ως εκ τούτου, υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον από τον ναυτιλιακό κλάδο για εναλλακτικούς σχεδιασμούς δεξαμενών καύσιμου LNG (Τύπου Β), οι οποίοι έχουν πρισματικό σχήμα και είναι αποδοτικότεροι από άποψη όγκου σε σχέση με τους συμβατικούς σχεδιασμούς δεξαμενών Τύπου C. Σήμερα, το 95-99% των πλοίων που κινούνται με καύσιμο LNG διαθέτουν δεξαμενές Τύπου C, παρ’ όλα αυτά υπάρχουν αρκετά πλοία υπό ναυπήγηση τα οποία θα διαθέτουν δεξαμενές LNG Τύπου B.

H Monika Johannessen, DNV Maritime Head of Department, Gas Carrier Excellence Centre, ανέφερε σχετικά: «Υπάρχουν αρκετοί σχεδιασμοί συστημάτων μόνωσης σε στάδιο ανάπτυξης, οι οποίοι παρέχουν ένα δευτερεύον στρώμα μόνωσης ενώ διαθέτουν και σύστημα ανίχνευσης διαρροών, όμως λίγα πιστοποιημένα συστήματα είναι σήμερα διαθέσιμα στην αγορά. Είμαστε ικανοποιημένοι που η PASSER Marine επέλεξε τον DNV προκειμένου να λάβει την αρχική έγκριση για τον συγκεκριμένο καινοτόμο σχεδιασμό και ανυπομονούμε να προχωρήσουμε στην πλήρη έγκριση του συστήματος».

Φωτο Αρχείου: PASSER Marine

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.