
Σημαντική αύξηση καταγράφουν οι ναύλοι για τα product tankers, ως απόρροια της αναστολής λειτουργίας ενός εκ των μεγαλύτερων πετρελαϊκών αγωγών των ΗΠΑ μετά την κυβερνοεπίθεση στην Colonial Pipeline.
Σύμφωνα με δεδομένα της BIMCO, οι ναύλοι για ένα τυπικό Handysize μεταφοράς 280.000 βαρελιών πετρελαίου από το Ρότερνταμ στη Νέα Υόρκη αυξήθηκαν από τα $5.591/ημέρα στις 7 Μαΐου στα $10.833/ημέρα στις 10 Μαΐου. Από την άλλη, σημαντική είναι και η αύξηση των ναύλων για τις διαδρομές από το US Gulf στη Βόρεια Ευρώπη και στις 10 Μαΐου άγγιξαν τα $8.118/ημέρα.
Η αύξηση αυτή οφείλεται στην υψηλή ζήτηση για βενζίνη και στις ελλείψεις καυσίμων που παρουσιάζουν πρατήρια στα ανατολικά των ΗΠΑ. Τα δεξαμενόπλοια αυτή τη στιγμή αποτελούν την εναλλακτική του αγωγού για τη μεταφορά καυσίμων στα ανατολικά των ΗΠΑ, καθώς, παρά την επανέναρξη της λειτουργίας, θα χρειαστούν ακόμη ημέρες για την επιστροφή στην πλήρη κανονικότητα, ανακοίνωσε η διαχειρίστρια εταιρεία του αγωγού.
Με βάση δεδομένα της Signal Ocean, υπάρχουν 38 διαθέσιμα πλοία για τη διαδρομή Βόρεια Ευρώπη-Βορειοανατολικός Ατλαντικός των ΗΠΑ και 56 για τη διαδρομή US Gulf-Βόρεια Ευρώπη.
Κατά τον κ. Peter Sand, ναυτιλιακό αναλυτή της BIMCO, η εξέλιξη αυτή αντανακλά για ακόμα μία φορά τον σημαντικό αντίκτυπο εξωτερικών παραγόντων, όπως η γεωπολιτική ή άλλα σοκ στην αγορά, στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων. Ας μην ξεχνάμε τι έγινε τον Μάρτιο του 2020, όταν ξέσπασε ο πόλεμος τιμών πετρελαίου μεταξύ των κορυφαίων πετρελαιοπαραγωγών χωρών.
Φωτό: Ayotunde Oguntoyinbo/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ