Η ναυλαγορά των product tankers στον απόηχο της κυβερνοεπίθεσης στην Colonial Pipeline

Η ναυλαγορά των product tankers στον απόηχο της κυβερνοεπίθεσης στην Colonial Pipeline

155
Η ναυλαγορά των product tankers στον απόηχο της κυβερνοεπίθεσης στην Colonial Pipeline

Σημαντική αύξηση καταγράφουν οι ναύλοι για τα product tankers, ως απόρροια της αναστολής λειτουργίας ενός εκ των μεγαλύτερων πετρελαϊκών αγωγών των ΗΠΑ μετά την κυβερνοεπίθεση στην Colonial Pipeline.

Σύμφωνα με δεδομένα της BIMCO, οι ναύλοι για ένα τυπικό Handysize μεταφοράς 280.000 βαρελιών πετρελαίου από το Ρότερνταμ στη Νέα Υόρκη αυξήθηκαν από τα $5.591/ημέρα στις 7 Μαΐου στα $10.833/ημέρα στις 10 Μαΐου. Από την άλλη, σημαντική είναι και η αύξηση των ναύλων για τις διαδρομές από το US Gulf στη Βόρεια Ευρώπη και στις 10 Μαΐου άγγιξαν τα $8.118/ημέρα.

Η αύξηση αυτή οφείλεται στην υψηλή ζήτηση για βενζίνη και στις ελλείψεις καυσίμων που παρουσιάζουν πρατήρια στα ανατολικά των ΗΠΑ. Τα δεξαμενόπλοια αυτή τη στιγμή αποτελούν την εναλλακτική του αγωγού για τη μεταφορά καυσίμων στα ανατολικά των ΗΠΑ, καθώς, παρά την επανέναρξη της λειτουργίας, θα χρειαστούν ακόμη ημέρες για την επιστροφή στην πλήρη κανονικότητα, ανακοίνωσε η διαχειρίστρια εταιρεία του αγωγού.

Με βάση δεδομένα της Signal Ocean, υπάρχουν 38 διαθέσιμα πλοία για τη διαδρομή Βόρεια Ευρώπη-Βορειοανατολικός Ατλαντικός των ΗΠΑ και 56 για τη διαδρομή US Gulf-Βόρεια Ευρώπη.

Κατά τον κ. Peter Sand, ναυτιλιακό αναλυτή της BIMCO, η εξέλιξη αυτή αντανακλά για ακόμα μία φορά τον σημαντικό αντίκτυπο εξωτερικών παραγόντων, όπως η γεωπολιτική ή άλλα σοκ στην αγορά, στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων. Ας μην ξεχνάμε τι έγινε τον Μάρτιο του 2020, όταν ξέσπασε ο πόλεμος τιμών πετρελαίου μεταξύ των κορυφαίων πετρελαιοπαραγωγών χωρών.

Φωτό: Ayotunde Oguntoyinbo/Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.