
H εταιρεία διαχείρισης τερματικών Cosco Shipping Ports αποχωρεί από την κοινοπραξία στο Euroasia Terminal στον λιμένα του Tianjin, μετά από συμφωνία μεταβίβασης του μετοχικού της κεφαλαίου στην Tianjin Port Holdings έναντι $41,8 εκατ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Cosco κατείχε το 30% των μετοχών του εν λόγω τερματικού. Μετά την ολοκλήρωση της μεταβίβασης, το τερματικό Tianjin Euroasia Τerminal θα πάψει να ανήκει στο διεθνές δίκτυο της Cosco Shipping Ports και θα αποτελεί πλέον μια κοινοπραξία μεταξύ της Tianjin Port Holdings (70%), της Tianjin Port Group (25%) και της APM Terminals (5%).
Μάλιστα η ανακοίνωση έρχεται σε μια στιγμή κατά την οποία τα οικονομικά και στατιστικά στοιχεία διακίνησης για το α΄ τρίμηνο είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Χαρακτηριστικά, τα έσοδα αυξήθηκαν σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2020 κατά 20,3% ($256,3 εκατ.), ενώ και τα μεικτά κέρδη σημείωσαν αύξηση κατά 35,9% (στα $61,9 εκατ.). Αντίστοιχα, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στα τερματικά της εταιρείας κατά την ίδια περίοδο έφτασε τα 31,8 εκατ. TEUs, αυξημένη κατά 9,9% σε σχέση με το 2020. Ειδικότερα, τα εγχώρια τερματικά της Cosco στην Κίνα διαχειρίστηκαν 2,5 εκατ. TEUs περισσότερα (συνολικά 23,2 εκατ. TEUs) απ’ ό,τι το α΄ τρίμηνο του 2020, σημειώνοντας άνοδο 12,5%, ενώ αυτά του εξωτερικού μόλις 135.000 περισσότερα (6,9 εκατ. TEUs συνολικά), καταγράφοντας αύξηση στη διακίνηση της τάξης του 2%.
Παρά τη διατήρηση των ευνοϊκών συνθηκών της αγοράς και της ισχυρής της δυναμικής, η κίνηση της Cosco για τη μεταβίβαση του μετοχικού κεφαλαίου της στο τερματικό Eurasia Terminal ευθυγραμμίζεται με τον ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό της εταιρείας, η οποία το τελευταίο διάστημα έχει επίσης αποχωρήσει από το Yangzhou Yuanyang Terminal (51%) και το Zhangjiagang Terminal (4,59%), προκειμένου να βελτιστοποιήσει το εγχώριο δίκτυο τερματικών και να συγκεντρώσει κεφάλαια για την αναβάθμιση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας των περιουσιακών της στοιχείων.
Φωτό: Adrian Bradshaw/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ