
Tα ασιατικά λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων είναι τα πιο αποδοτικά στον κόσμο, όπως προκύπτει από τον δείκτη Container Port Performance Index (CPPI), που εγκαινίασαν πρόσφατα η Παγκόσμια Τράπεζα και η IHS Markit.
H εν λόγω έκθεση καθορίζει την απόδοση των λιμένων ανά τον κόσμο, αξιολογώντας και ενιαιοποιώντας διαφορετικά μεγέθη πλοίων και διαφορετικές ροές εμπορευματοκιβωτίων ανά port call. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Παγκόσμια Τράπεζα, ο CPPI είναι σχεδιασμένος να αναγνωρίσει κενά και ευκαιρίες προς βελτίωση, τα οποία θα ωφελήσουν όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, από τις εταιρείες στη ναυτιλία τακτικών γραμμών μέχρι τις εθνικές κυβερνήσεις και τους καταναλωτές.
«Η ανάπτυξη αποδοτικών και υψηλής ποιότητας λιμενικών υποδομών εμπορευματοκιβωτίων είναι βασικός συντελεστής επιτυχημένων και οδηγούμενων από τις εξαγωγές στρατηγικές ανάπτυξης τόσο σε ανεπτυγμένες όσο και σε αναπτυσσόμενες χώρες», ανέφερε ο Martin Humphreys, Global Lead for Transport Connectivity and Regional Integration της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Τα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων της ανατολικής Ασίας κυριαρχούν στη σχετική κατάταξη του CPPI. Στην κορυφή βρίσκεται το Yokohama στην Ιαπωνία, ενώ ακολουθεί το King Abdullah στη Σαουδική Αραβία και το Qingdao στην Κίνα. Σύμφωνα με τον CPPI, χρειάζεται περίπου 1,1 λεπτό κατά μέσο όρο για τη φορτοεκφόρτωση ενός εμπορευματοκιβωτίου στο λιμάνι της Yokohama, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός κατά μέσο όρο για τα λιμάνια της Αφρικής ανέρχεται σε 3,6 λεπτά.
Το λιμάνι Algeciras στην Ισπανία είναι το πιο αποδοτικό λιμάνι της Ευρώπης, καταλαμβάνοντας τη 10η θέση παγκοσμίως. Αντίστοιχα, το Colombo στη Σρι Λάνκα είναι το κορυφαίο στη Νότια Ασία (17η θέση), ενώ το Lazaro Cardenas του Μεξικού ηγείται στην Αμερική καταλαμβάνοντας την 25η θέση παγκοσμίως. Το Τζιμπουτί στην 61η θέση αποτελεί, σύμφωνα με την αξιολόγηση της Παγκόσμιας Τράπεζας και της IHS Markit, το πιο αποδοτικό λιμάνι της Αφρικής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ