
Η χρήση της αμμωνίας ως καυσίμου βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων που γίνονται τελευταία και αφορούν την εύρεση μιας μακροπρόθεσμης λύσης για την επίτευξη χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών άνθρακα στον ναυτιλιακό κλάδο.
Το Lloyd’s Register Maritime Decarbonisation Hub και το Mærsk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping ένωσαν τις δυνάμεις τους για την υλοποίηση ενός νέου προγράμματος, που στόχο έχει την ανάπτυξη κατευθυντήριων γραμμών για την ασφαλή χρήση της αμμωνίας ως ναυτιλιακού καυσίμου που θα υποστηρίξει τις προσπάθειες του κλάδου για μετάβαση σε ένα μέλλον απαλλαγμένο από τις εκπομπές άνθρακα. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν εταιρείες όπως η A.P. Moller-Maersk, η MAN Energy Solutions, η Mitsubishi Heavy Industries, η NYK Line και η Total.
Η χρήση της αμμωνίας ως καυσίμου βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων που γίνονται τελευταία και αφορούν την εύρεση μιας μακροπρόθεσμης λύσης για την επίτευξη χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών άνθρακα στον ναυτιλιακό κλάδο. Η πράσινη αμμωνία μπορεί να παραχθεί από την ηλεκτρόλυση του νερού, χρησιμοποιώντας ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, αποτελώντας έτσι ένα καύσιμο με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα. Παρ’ όλα αυτά, λόγω της υψηλής τοξικότητάς της, έχει μεγάλη σημασία να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα ασφάλειας που σχετίζονται με τη χρήση του εν λόγω καυσίμου, ώστε να μετριαστούν οι κίνδυνοι για τον άνθρωπο, τα περιουσιακά στοιχεία και το περιβάλλον.
Πρωταρχικός στόχος του προγράμματος είναι η κατανόηση της χρήσης της αμμωνίας ως ναυτιλιακού καυσίμου και η παροχή οδηγιών για την ασφαλή χρήση της πάνω σε πλοία. Μέρος του προγράμματος θα περιλαμβάνει τη μελέτη και την κατανόηση των σχετικών κινδύνων και θεμάτων ασφαλείας, τα οποία θα αξιολογηθούν μέσω μιας μεθοδολογίας Ποσοτικής Αξιολόγησης Κινδύνου, κάτι που θα οδηγήσει τελικά στην ανάπτυξη κατάλληλων σχεδιασμών για τη χρήση του εν λόγω καυσίμου πάνω σε πλοία.
Το πρόγραμμα αναμένεται να προσδιορίσει επίσης τον κίνδυνο θανάτου από ακούσιες απελευθερώσεις αμμωνίας, καθώς και τους κινδύνους που σχετίζονται με τον εξοπλισμό και τον χώρο που χρησιμοποιείται για την αποθήκευση της αμμωνίας, οδηγώντας στην ανάπτυξη ασφαλέστερων σχεδιασμών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μία νέα αεροπορική σύνδεση μεταξύ του Los Angeles International Airport (LAX) και της Αθήνας (ATH), εγκαινίασε η Norse Atlantic διευρύνοντας το υπερατλαντικό δίκτυό της.…
Με βραδύ ρυθμό έχει εκκινήσει το 2025 για τις εξαγωγές θερμικού άνθρακα της Ινδονησίας, καθώς η ζήτηση από την Κίνα και την Ινδία ‒τους…
Θετικές διαφαίνονται οι ενδείξεις για τις εξαγωγές σόγιας της Βραζιλίας προς την Κίνα, καθώς η τελευταία προέβη σε άρση ορισμένων πρότερων μέτρων. Συγκεκριμένα, το…
Οι αμερικανικές εξαγωγές LNG συνεχίζουν να σκαρφαλώνουν σε νέα υψηλά. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Kpler στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι αμερικανικές εξαγωγές…
Με την ενσωμάτωση συστοιχιών μπαταριών υψηλής ισχύος, το νέο φεριμπότ της Scandlines αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα πλοίου μηδενικών εκπομπών. Το πλοίο, σχεδιασμένο εξαρχής για…
Επιβραδύνθηκε σημαντικά ο ρυθμός ανόδου του πληθωρισμού τον Απρίλιο εφέτος, καθώς αυξήθηκε 2%, από 2,4% τον Μάρτιο και έναντι αύξησης 3,1% που σημειώθηκε επίσης…
Στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών εξελίξεων βρίσκεται για μία ακόμα φορά η ναυπηγική βιομηχανία της Νότιας Κορέας, καθώς η κυβέρνηση της χώρας προανήγγειλε την…
Σε ασφυκτικό κλοιό για τις αποστολές χάλυβα της Κίνας φαίνεται να εξελίσσεται το «κύμα» προστατευτισμού που πλήττει την παγκόσμια οικονομία μετά την κλιμάκωση του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ