
Η Διώρυγα του Παναμά ξεκίνησε τη διαδικασία σταδιακής απανθρακοποίησης των δραστηριοτήτων της, με στόχο την κλιματική ουδετερότητα έως το 2030.
«Εμείς στη Διώρυγα του Παναμά έχουμε δεσμευτεί για τη βιωσιμότητα και ως εκ τούτου θέτουμε τα θεμέλια, δημιουργώντας τα εργαλεία και τον προσδιορισμό των αλλαγών που απαιτούνται για την επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας. Αυτή είναι μια θεμελιώδης στρατηγική για τη μακροπρόθεσμη λειτουργία και βιωσιμότητα της θαλάσσιας οδού μας», δήλωσε ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά, Ricaurte Vásquez Morales. «Αυτή η διαδικασία θα βασιστεί στις μακροχρόνιες προσπάθειές μας για ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών αποτυπωμάτων, συμπεριλαμβανομένης της ενθάρρυνσης των ναυτιλιακών εταιρειών να χρησιμοποιούν καθαρότερα καύσιμα και να μειώσουν το αποτύπωμα του άνθρακα».
Ενώ το κανάλι του Παναμά συνέβαλε στη μείωση περισσότερων των 13 εκατ. τόνων εκπομπών άνθρακα το 2020, η Αρχή της Διώρυγας αναγνωρίζει τη σημασία τού να καταστήσει τη δική της λειτουργία τελείως ουδέτερη ως προς τον άνθρακα πριν από το τέλος της δεκαετίας.
Για να ξεκινήσει η μετάβαση σε ένα πιο «πράσινο» κανάλι, η Αρχή της διώρυγας αγόρασε τέσσερα ηλεκτρικά πλωτά μέσα ως μέρος ενός πιλοτικού προγράμματος που θα συλλέξει δεδομένα για να οδηγήσει ολόκληρο τον στόλο του καναλιού μακριά από την εξάρτηση ορυκτών καύσιμων. Μέρος του στρατηγικού της σχεδίου για την απανθρακοποίηση περιλαμβάνει επίσης ρυμουλκά που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, την αντικατάσταση διαδικασιών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας μέσω φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων, τη χρήση υδροηλεκτρικής ενέργειας και τη διασφάλιση ότι όλες οι εγκαταστάσεις και τα έργα υποδομής είναι περιβαλλοντικά ουδέτερα.
Το κανάλι του Παναμά άρχισε να εστιάζεται σε αυτό το θέμα το 2013, προκειμένου να ευθυγραμμίσει τις δραστηριότητές του με τους παγκόσμιους στόχους της μείωσης των εκπομπών. Τα σχέδια της Διώρυγας να καταστεί ουδέτερη από τον άνθρακα ενισχύθηκαν το 2017, με την έναρξη της καταμέτρησης των αέριων εκπομπών.
Φωτό: Schliff/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ