
Ευρωπαϊκή Ένωση και Ινδία βρίσκονται σε συζητήσεις για την από κοινού ανάπτυξη projects υποδομών σε όλο τον κόσμο, σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστούν το κινεζικό φιλόδοξο σχέδιο Belt and Road Initiative.
Σύμφωνα με όσα αναφέρουν εμπειρογνώμονες στους Financial Times, το εν λόγω σχέδιο χαρακτηρίζεται ως «συνεργασία συνδεσιμότητας» σε τομείς συμπεριλαμβανομένων της ενέργειας, της ψηφιοποίησης και των μεταφορών και στόχος του είναι να παράσχει καλύτερες νομικές δικλίδες και λιγότερο επαχθείς όρους δανεισμού από αυτούς που προσφέρει το Πεκίνο.
Το πλάνο ΕΕ-Ινδίας δεν θα χαρακτηρίζεται ως μια συμμαχία ενάντια στο Πεκίνο, αλλά περισσότερο ως ένα μέρος μιας προσπάθειας να προσφερθούν εναλλακτικές σε χώρες της Ευρώπης, της Αφρικής και της Ασίας.
Ακόμη δεν έχουν αποσαφηνιστεί και συμφωνηθεί οι όροι της συνεργασίας, οι οποίοι μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνουν και τους τρόπους άντλησης των απαραίτητων κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση των projects.
Ευρωπαίος διπλωμάτης σημειώνει στους FT ότι «υπάρχει τώρα ένα παράθυρο ευκαιρίας, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον για μια παγκοσμιοποιημένη συνεργασία, η οποία θα είναι πιο ελκυστική από αυτό που μπορεί να προσφέρει η Κίνα».
Υπενθυμίζεται ότι το 2019 η Ευρωπαϊκή Ένωση προέβη σε κάτι παρόμοιο με την Ιαπωνία για τη δημιουργία αυτού που ο τότε Ιάπωνας πρωθυπουργός Shinzo Abe είχε χαρακτηρίσει ως «βιώσιμη και βασισμένη σε κανόνες συνδεσιμότητα από τον Ινδο-Ειρηνικό στα δυτικά Βαλκάνια και στην Αφρική».
Η υπό υλοποίηση συνεργασία ΕΕ-Ινδίας έρχεται την ώρα που η νέα κρατική διοίκηση του Αμερικανού προέδρου Μπάιντεν επιχειρεί να «χτίσει» συμμαχίες με δημοκρατικές χώρες, οι οποίες θα μπορούν να περιορίσουν την αναπτυσσόμενη ισχύ της Κίνας σε αναδυόμενες οικονομίες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ανησυχητικά είναι πρόσφατα δεδομένα έρευνας για την ευαλωτότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας έναντι των κυβερνοεπιθέσεων. Αναλυτικότερα, δεδομένα των Achilles Network και Procureship δείχνουν ότι περισσότερο…

Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ