
Ευρωπαϊκή Ένωση και Ινδία βρίσκονται σε συζητήσεις για την από κοινού ανάπτυξη projects υποδομών σε όλο τον κόσμο, σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστούν το κινεζικό φιλόδοξο σχέδιο Belt and Road Initiative.
Σύμφωνα με όσα αναφέρουν εμπειρογνώμονες στους Financial Times, το εν λόγω σχέδιο χαρακτηρίζεται ως «συνεργασία συνδεσιμότητας» σε τομείς συμπεριλαμβανομένων της ενέργειας, της ψηφιοποίησης και των μεταφορών και στόχος του είναι να παράσχει καλύτερες νομικές δικλίδες και λιγότερο επαχθείς όρους δανεισμού από αυτούς που προσφέρει το Πεκίνο.
Το πλάνο ΕΕ-Ινδίας δεν θα χαρακτηρίζεται ως μια συμμαχία ενάντια στο Πεκίνο, αλλά περισσότερο ως ένα μέρος μιας προσπάθειας να προσφερθούν εναλλακτικές σε χώρες της Ευρώπης, της Αφρικής και της Ασίας.
Ακόμη δεν έχουν αποσαφηνιστεί και συμφωνηθεί οι όροι της συνεργασίας, οι οποίοι μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνουν και τους τρόπους άντλησης των απαραίτητων κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση των projects.
Ευρωπαίος διπλωμάτης σημειώνει στους FT ότι «υπάρχει τώρα ένα παράθυρο ευκαιρίας, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον για μια παγκοσμιοποιημένη συνεργασία, η οποία θα είναι πιο ελκυστική από αυτό που μπορεί να προσφέρει η Κίνα».
Υπενθυμίζεται ότι το 2019 η Ευρωπαϊκή Ένωση προέβη σε κάτι παρόμοιο με την Ιαπωνία για τη δημιουργία αυτού που ο τότε Ιάπωνας πρωθυπουργός Shinzo Abe είχε χαρακτηρίσει ως «βιώσιμη και βασισμένη σε κανόνες συνδεσιμότητα από τον Ινδο-Ειρηνικό στα δυτικά Βαλκάνια και στην Αφρική».
Η υπό υλοποίηση συνεργασία ΕΕ-Ινδίας έρχεται την ώρα που η νέα κρατική διοίκηση του Αμερικανού προέδρου Μπάιντεν επιχειρεί να «χτίσει» συμμαχίες με δημοκρατικές χώρες, οι οποίες θα μπορούν να περιορίσουν την αναπτυσσόμενη ισχύ της Κίνας σε αναδυόμενες οικονομίες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ