
Στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία σε όλο τον αραβικό κόσμο αναδεικνύεται η αιγυπτιακή οικονομία αναφορικά με το ΑΕΠ, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.
Έτσι, παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η παγκόσμια οικονομία, η Αίγυπτος καταφέρνει και ξεπερνά τις οικονομίες πετρελαιπαραγωγών κρατών, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, του Ιράκ και του Κατάρ, και να βρίσκεται στη δεύτερη θέση μεταξύ 19 αραβικών κρατών.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ΔΝΤ που δημοσιεύει ο αιγυπτιακός τύπος, το ΔΝΤ αναφέρει ότι το μέγεθος της αιγυπτιακής οικονομίας έφτασε πέρυσι τα 361,8 δισεκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με το ΔΝΤ, το συνολικό μέγεθος των οικονομιών των 19 αραβικών χωρών ανέρχεται σε 2,4 τρισεκατομμύρια δολάρια, με την οικονομία της Σαουδικής Αραβίας να βρίσκεται στην κορυφή με 701,5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Στην τρίτη θέση έρχεται η οικονομία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων με 354,3 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ακολουθεί το Ιράκ στην τέταρτη θέση (172,1 δισεκατομμύρια δολάρια), το Κατάρ στην πέμπτη θέση (146,1 δισεκατομμύρια δολάρια), ακολουθούμενο από την Αλγερία με 144,3 δισεκατομμύρια δολάρια, στην έκτη θέση. Το ΔΝΤ ανέφερε ότι η μαροκινή οικονομία κατέλαβε την έβδομη θέση με αξία 113,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ακολουθούμενη από την οικονομία του Κουβέιτ στα 107,9 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η οικονομία του Ομάν καταγράφει 63,2 δισεκατομμύρια δολάρια, ακολουθούμενη από την οικονομία της Ιορδανίας με 43,5 δισεκατομμύρια δολάρια και την οικονομία της Τυνησίας με 39,6 δισεκατομμύρια δολάρια.
Το Σουδάν φτάνει τα 34,4 δισεκατομμύρια δολάρια, ακολουθούμενο από την οικονομία του Μπαχρέιν με 33,9 δισεκατομμύρια δολάρια.
Το 2020, η Λιβύη έφτασε τα 21,8 δισεκατομμύρια δολάρια και η οικονομία της Υεμένης τα 20,1 δισεκατομμύρια δολάρια. Τέλος, η οικονομία του Λιβάνου κατέγραψε 19,1 δισεκατομμύρια δολάρια και της Παλαιστίνης έφτασε τα 15,5 δισεκατομμύρια δολάρια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ναυτιλία, ως θεμέλιος λίθος του παγκόσμιου εμπορίου, καλείται να επανακαθορίσει τη θέση και τον ρόλο της σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου οι…
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ