
Στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία σε όλο τον αραβικό κόσμο αναδεικνύεται η αιγυπτιακή οικονομία αναφορικά με το ΑΕΠ, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.
Έτσι, παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η παγκόσμια οικονομία, η Αίγυπτος καταφέρνει και ξεπερνά τις οικονομίες πετρελαιπαραγωγών κρατών, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, του Ιράκ και του Κατάρ, και να βρίσκεται στη δεύτερη θέση μεταξύ 19 αραβικών κρατών.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ΔΝΤ που δημοσιεύει ο αιγυπτιακός τύπος, το ΔΝΤ αναφέρει ότι το μέγεθος της αιγυπτιακής οικονομίας έφτασε πέρυσι τα 361,8 δισεκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με το ΔΝΤ, το συνολικό μέγεθος των οικονομιών των 19 αραβικών χωρών ανέρχεται σε 2,4 τρισεκατομμύρια δολάρια, με την οικονομία της Σαουδικής Αραβίας να βρίσκεται στην κορυφή με 701,5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Στην τρίτη θέση έρχεται η οικονομία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων με 354,3 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ακολουθεί το Ιράκ στην τέταρτη θέση (172,1 δισεκατομμύρια δολάρια), το Κατάρ στην πέμπτη θέση (146,1 δισεκατομμύρια δολάρια), ακολουθούμενο από την Αλγερία με 144,3 δισεκατομμύρια δολάρια, στην έκτη θέση. Το ΔΝΤ ανέφερε ότι η μαροκινή οικονομία κατέλαβε την έβδομη θέση με αξία 113,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ακολουθούμενη από την οικονομία του Κουβέιτ στα 107,9 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η οικονομία του Ομάν καταγράφει 63,2 δισεκατομμύρια δολάρια, ακολουθούμενη από την οικονομία της Ιορδανίας με 43,5 δισεκατομμύρια δολάρια και την οικονομία της Τυνησίας με 39,6 δισεκατομμύρια δολάρια.
Το Σουδάν φτάνει τα 34,4 δισεκατομμύρια δολάρια, ακολουθούμενο από την οικονομία του Μπαχρέιν με 33,9 δισεκατομμύρια δολάρια.
Το 2020, η Λιβύη έφτασε τα 21,8 δισεκατομμύρια δολάρια και η οικονομία της Υεμένης τα 20,1 δισεκατομμύρια δολάρια. Τέλος, η οικονομία του Λιβάνου κατέγραψε 19,1 δισεκατομμύρια δολάρια και της Παλαιστίνης έφτασε τα 15,5 δισεκατομμύρια δολάρια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ