
Με βάση τις νέες παραγγελίες αλλά και την «επιθετική» εξαγορά πλοίων εμπορευματοκιβωτίων από τη δευτερογενή αγορά, η ελβετική εταιρεία τακτικών γραμμών MSC αναμένεται κάποια στιγμή μέσα στο 2022 να ξεπεράσει σε όρους χωρητικότητας τη Μaersk, τον άλλο μεγάλο εταίρο της στη συμμαχία 2Μ, και να αναδειχθεί στη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner, η διαφορά στη χωρητικότητα μεταξύ των δύο εταιρειών ανέρχεται στα 224.962 TEUs, με τη Μaersk να κατέχει το 16,9% (4.121.964 TEUs) της συνολικής χωρητικότητας της αγοράς και να διαχειρίζεται 709 πλοία, ενώ αντίστοιχα το μερίδιο αγοράς της ΜSC ανέρχεται στο 16% (3.897.002 ΤΕUs), με 588 πλοία υπό τη διαχείρισή της.
Πιο συγκεκριμένα, η MSC βρίσκεται πίσω από τουλάχιστον 35 παραγγελίες πλοίων με αθροιστική χωρητικότητα 659.544 TEUs. Οι εν λόγω παραγγελίες αντιπροσωπεύουν το 16,9% της υφιστάμενης χωρητικότητάς της. Από την πλευρά της, η Maersk αναμένει την παράδοση μόλις 16 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 41.674 TEUs (1% της υφιστάμενης χωρητικότητάς της).
Επιπροσθέτως, πέραν των νέων παραγγελιών, η MSC, σύμφωνα με στοιχεία του LoadStar, έχει προβεί από τον περασμένο Αύγουστο στην αγορά πάνω από 30 πλοίων από τη δευτερογενή αγορά, των οποίων η χωρητικότητα κυμαίνεται από 925 TEUs έως και 8.500 TEUs, ενώ είναι παράλληλα και από τους πιο δραστήριους παίκτες στις ναυλώσεις πλοίων. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι τον Φεβρουάριο έκλεισε συμφωνία με την Costamare για τη ναύλωση τεσσάρων πλοίων χωρητικότητας 11.037 TEUs για περίοδο δέκα ετών.
Αντίθετα, η Maersk, που δεν αναμένεται να καταθέσει κάποια μεγάλη παραγγελία τουλάχιστον στο προσεχές μέλλον, εστιάζει στην Έρευνα και Ανάπτυξη εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων και στην επέκταση των δραστηριοτήτων της στον τομέα των logistics και της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, ο δρόμος για την κορυφή για την MSC βασίζεται στην οργανική ανάπτυξη (επενδύσεις σε χωρητικότητα), σε αντίθεση με τη Maersk, που έφτασε στην κορυφή μέσα από την εξαγορά της Sealand (το 1999), της P&O Nedlloyd (το 2005) και της Hamburg Süd (το 2017).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ