
Συνεχίζεται η αναβάθμιση του επιχειρησιακού στόλου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής. Με τη σημερινή τελετή ονοματοδοσίας, παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, εντάσσονται στον στόλο του Λιμενικού τα ΠΠΛΣ 900 και ΠΠΛΣ 910. Πρόκειται για τα δύο από τα τέσσερα Ταχύπλοα Παράκτια Περιπολικά Πλοία τύπου P355 που αναμένεται να παραλάβει το Σώμα έως το τέλος του 2021.
Η υπογραφή της σύμβασης πραγματοποιήθηκε την 22.01.2019 ανάμεσα στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και την εταιρεία «CANTIERE NAVALE VITTORIA S.P.A.» η οποία εδρεύει στην Ιταλία. Η συνολική αξία και των τεσσάρων σκαφών ανέρχεται στα 55.560.000 εκατ. ευρώ.
Η χρηματοδότηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Ειδικής Δράσης Εξοπλισμού FRONTEX του Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας, με Συμμετοχή 90% και Εθνική Συμμετοχή 10%.
«Δεν είναι μυστικό ότι προσωπικά νιώθω πάντα μεγάλη χαρά και υπερηφάνεια κάθε φορά που βρίσκομαι κοντά στο Λ.Σώμα και την ελληνική ακτοφυλακή», τόνισε ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης στον χαιρετισμό του για την τελετή ένταξης των δύο νέων περιπολικών σκαφών στον στόλο του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.
«Σήμερα υποδεχόμαστε τα δύο από τα τέσσερα συνολικά σκάφη. Ισχυρό λιμενικό σημαίνει και ισχυρή Ελλάδα. Τα νέα μας αποκτήματα είναι μεγάλα περιπολικά σκάφη, 38 μέτρων, αναπτύσσουν πολύ μεγάλες ταχύτητες, έχουν ραντάρ τελευταίας γενιάς, διαθέτουν προδιαγραφές και ξεχωριστούς χώρους για διάσωση ναυαγών», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.
Πλωτά συνοριακά φυλάκια τα σκάφη του Λιμενικού
Το πρώτο από αυτά θα ταξιδέψει αμέσως στη Λέσβο όπου θα επιχειρεί σε μόνιμη βάση.
Αναφερόμενος στα στελέχη του Λιμενικού τόνισε ότι «έχουν ξεχάσει άδειες και Σαββατοκύριακα, δεν ξέρουν από ημέρα και νύχτα. Αγρυπνούν στα κύματα για τη δική μας ασφάλεια».
«Τα αποτελέσματα τα περιγράφουν οι ίδιοι οι αριθμοί. Οι μεταναστευτικές ροές υποχώρησαν ραγδαία από το 2019 και ολόκληρο το 2020.
Είναι κάτι που βλέπει και η ίδια η Ευρώπη αναγνωρίζοντας και τα δικά της σύνορα. Γι’αυτό συγχρηματοδοτεί την αγορά.
Με την εμπειρία του Έβρου και του Αιγαίου θα χαρακτήριζα τα σκάφη του Λιμενικού πλωτά συνοριακά φυλάκια. Σε πείσμα όσων ακούστηκαν στο παρελθόν, η θάλασσα έχει σύνορα.
Το ίδιο καθαρή θα πρέπει να είναι η απάντηση από την απέναντι πλευρά του Αιγαίου. Πρώτη κίνηση η επιστροφή στο έδαφός της των 1450 ανθρώπων των οποίων οι αιτήσεις ασύλου έχουν απορριφθεί τελεσίδικα», επεσήμανε ακόμα ο Έλληνας πρωθυπουργός.
Η ενίσχυση του ΛΣ σημαίνει προσφορά σε όλα τα επίπεδα. Από την καταπολέμηση της παρανομίας στα νερά και τις ακτές μέχρι την προστασία των κατοίκων στα νησιά
Είναι προσπάθεια που ξεκίνησε παλαιότερα και επιταχύνθηκε στην τελευταία φάση. Τα συγχαρητήρια ανήκουν σε όλους όσους συνέβαλαν.
Πριν από 10 μήνες υποδεχτήκαμε τα πρώτα ταχύπλοα της δωρεάς της ένωσης Ελλήνων εφοπλιστών.
Δεν σταματάμε εδώ. Μέχρι τέλος του χρόνου θα έχουν ενταχθεί δύο ακόμα σκάφη και πολλά νέα ταχύπλοα.
Εξελίσσεται και ο διαγωνισμός για το σύστημα ολοκληρωμένης θαλάσσιας επιτήρησης.
Η ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος σημαίνει προσφορά σε όλα τα επίπεδα. Από την καταπολέμηση της παρανομίας στα νερά και τις ακτές μέχρι την προστασία των κατοίκων στα νησιά.
Σημαντική η συμβολή στην επιχείρηση “Ελευθερία”.
Στην ιστορία του το Λιμενικό είναι εδώ και στον πόλεμο και στην Ειρήνη.
Σε αυτή την ιστορία παραπέμπει και η ονοματοδοσία των δύο σκαφών.
Είναι δύο ήρωες, είναι δύο σύμβολα του Λιμενικού Σώματος. Από σήμερα τα ονόματά τους θα ταξιδεύουν πάνω στα κύματα των ελληνικών θαλασσών που τόσο αγάπησαν.
Κλείνω μεταφέροντας για ακόμα μια φορά την ευγνωμοσύνη όλων των Ελλήνων προς ένα σώμα αγαπητό σε όλους. Με τη διαβεβαίωση ότι η Πολιτεία βρίσκεται πάντα στο πλευρό του όπως οι δύο δυνατές άγκυρες με το δυνατό ναυτικό σκοινί σχηματίζουν το έμβλημα του Λιμενικού.
Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκης σημείωσε τα εξής:
«Με ιδιαίτερη χαρά σας καλωσορίζω στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για μία σημαντική και ξεχωριστή τελετή.
Σημαντική, γιατί παραλαμβάνουμε δύο ακόμα υπερσύγχρονα περιπολικά σκάφη, με τα οποία ενισχύεται το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή. Η ενίσχυση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του Σώματος, ήταν μία από τις σημαντικές προτεραιότητες που θέσατε κύριε Πρωθυπουργέ, αμέσως μόλις ο ελληνικός λαός μας εμπιστεύτηκε τη διακυβέρνηση της χώρας.
Η ενίσχυση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων, ο σωστός επιτελικός σχεδιασμός και βεβαίως το αίσθημα ευθύνης, η εμπειρία και η αποφασιστικότητα των στελεχών του Λιμενικού Σώματος, έχουν οδηγήσει στην ιδιαιτέρως αποτελεσματική φύλαξη των θαλάσσιων συνόρων της πατρίδας μας, με τις μεταναστευτικές ροές να έχουν μειωθεί 85% το 2020, σε σχέση με το 2019 και 90% το πρώτο τρίμηνο του 2021, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Είναι μάλιστα ακόμα πιο σημαντικό, το ότι τα εντυπωσιακά αυτά αποτελέσματα, συνδυάζονται με την τήρηση των κανόνων του διεθνούς δικαίου, με ευαισθησία και με απόλυτο σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή. Η Ελλάδα έχει θαλάσσια σύνορα, που αποτελούν και σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα προστατεύει αποτελεσματικά.
Είναι, ταυτοχρόνως, ξεχωριστή η σημερινή τελετή, αφού τα δύο νέα σκάφη φέρουν τα ονόματα δύο ηρώων του Λιμενικού Σώματος. Δυο γενναίων ανδρών, που έπεσαν στην πρώτη γραμμή για τη Ελλάδα.
Του Πλωτάρχη Γεώργιου Κωτούλα, που εκτελέσθηκε το 1942 από τις Γερμανικές αρχές κατοχής και του Λιμενοφύλακα Μαρίνου Ζαμπάτη, που έπεσε το 1997, σε μάχη με λαθρέμπορους που προσπαθούσαν να παραβιάσουν τα σύνορα μας. Ως έμπρακτη απόδειξη της τιμής που οφείλουμε στον Μαρίνο Ζαμπάτη, βρίσκομαι σήμερα, 24 χρόνια μετά, στην ιδιαίτερα ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω ότι έχουμε προωθήσει τις αναγκαίες πράξεις προκειμένου να του απονεμηθεί ο αποστρατευτικός βαθμός του Πλωτάρχη Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής».
Να σημειωθεί τέλος ότι τα σκάφη έχουν ναυπηγηθεί στην Ιταλία με τις εξής προδιαγραφές:
• Ολικό Μήκος: 38,60 μέτρα.
• Ολικό Πλάτος: 7,45 μέτρα.
• Μέγιστη Ταχύτητα: Άνω των 35 κόμβων.
• Υπηρεσιακή Ταχύτητα: Άνω των 32 κόμβων.
• Μέγιστη ακτίνα ενέργειας με την οικονομική ταχύτητα: άνω των 1.000 ν.μ.
• Επιχειρησιακή Ικανότητα (Sea State) με κατάσταση θαλάσσης 5 κατά Douglas.
• Αριθμός Επιβαινόντων: 32 άτομα (12 μέλη πλήρωμα + 20 επιβάτες/διασωθέντες).
• Μέσο πρόωσης: Δύο (02) σύγχρονοι ναυτικοί κινητήρες.
• Καύσιμο: Diesel ναυτικού τύπου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠE
Φωτό: Αλέξανδρος Βλάχος/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ