
Η κορυφαία ναυτιλιακή εταιρεία δεξαμενόπλοιων Stena Bulk πρόσφατα παρουσίασε ένα σύνολο πέντε στόχων απανθρακοποίησης, οι οποίοι συνθέτουν έναν ολοκληρωμένο χάρτη για την επίτευξη της ανθρακικής ουδετερότητας έως το 2050.
Ο πρώτος στόχος της Stena Bulk επιτεύχθηκε το 2020, όταν η εταιρεία ξεκίνησε να προσφέρει στους πελάτες της επιλογές μεταφορών με έως και 100% μειωμένες εκπομπές CO2, μέσω της χρήσης βιοκαυσίμων και ενός εσωτερικού προγράμματος αντιστάθμισης των εκπομπών άνθρακα.
Ο δεύτερος στόχος της εταιρείας προϋποθέτει την απόκτηση, από το 2030 και μετά, πλοίων που θα διαθέτουν τη δυνατότητα να επιχειρούν με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, είτε μέσω της εγκατάστασης νέων τεχνολογιών είτε μέσω της κατανάλωσης καυσίμων μηδενικών εκπομπών. Η εταιρεία ήδη πρόκειται να παραλάβει τον επόμενο χρόνο το πρώτο της πλοίο κατανάλωσης μεθανόλης και να γίνει έτσι μία από τις πρώτες εταιρείες παγκοσμίως που θα διαχειρίζονται πλοία ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα.
Το τρίτο ορόσημο στο ταξίδι της Stena Bulk προς την απανθρακοποίηση έχει να κάνει με τον νέο σχεδιασμό InfinityMAX, που αφορά ένα φιλικό προς το περιβάλλον πλοίο μηδενικών εκπομπών, το οποίο η εταιρεία επιδιώκει να εντάξει στον στόλο της το αργότερο έως το 2035.
Μέχρι το 2040, η Stena Bulk στοχεύει να έχει πετύχει και τον τέταρτο στόχο της, να γίνει δηλαδή μια εταιρεία διαχείρισης δεξαμενόπλοιων ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα, κάτι που θα καταφέρει μέσω ενός συνδυασμού μέτρων, όπως η χρήση καυσίμων μηδενικών εκπομπών και νέων τεχνολογιών, αλλά και η συμμετοχή σε προγράμματα αντιστάθμισης των εκπομπών άνθρακα.
Ο τελευταίος στόχος της εταιρείας αναμένεται να επιτευχθεί το 2050, οπότε και η ανθρακική ουδετερότητα της εταιρείας δεν θα αφορά μόνο τη διαχείριση των πλοίων της, αλλά και τα φορτία που θα μεταφέρει, μια ευθύνη που θα πρέπει να αναλάβει από κοινού με τους πελάτες της. Η Stena Bulk πιστεύει πως η συγκεκριμένη προσέγγιση είναι ζωτικής σημασίας, προκειμένου να μπορέσει ο ναυτιλιακός κλάδος να αντιμετωπίσει την πρόκληση της απανθρακοποίησης.
Φωτό: Stena Bulk
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο «KASTOS» παρέλαβε πρόσφατα η Oceangold Tankers, επικεφαλής της οποίας είναι ο κ. Γιάννης Δράγνης. Συγκεκριμένα, βάσει ανακοίνωσης του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε χθες Δευτέρα την απόφασή του για επιβολή δασμών τουλάχιστον 25% στις εισαγωγές από αρκετές χώρες, συμπεριλαμβανομένων της…
Η Ambrey, ανακοίνωσε σήμερα ότι περιήλθε σε γνώση της οπτικό υλικό το οποίο επιβεβαιώνει πως έχουν υποστεί ζημιές οι αποβάθρες στο λιμάνι στη Χοντάιντα,…
Η Capital-Executive Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία νηολόγησης του bulk carrier M/V «ARISTOMENIS» (Φ/Γ “ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ”) στο ελληνικό νηολόγιο. Το M/V «ARISTOMENIS»…
Η Hellenic Seaplanes προσθαλασσώθηκε στο λιμάνι του Βόλου, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στις θαλάσσιες αερομεταφορές. Το υδροπλάνο της εταιρείας προσέγγισε την κεντρική προβλήτα μπροστά…
Η τροπική καταιγίδα Ντάνας κατευθύνεται προς την ανατολική Κίνα σήμερα το πρωί, με την επαρχία Τζετζιάνγκ να ετοιμάζεται για την άφιξη του φαινομένου το…
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ