
Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα καινοτομίας Flagships πρόκειται να αναπτύξει το πρώτο στον κόσμο πλοίο μεταφοράς εμπορευμάτων που θα χρησιμοποιεί υδρογόνο σε κυψέλες καυσίμου και θα πλέει στον ποταμό Σηκουάνα στο Παρίσι.
Το πλοίο θα ανήκει στη γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Compagnie Fluvial de Transport (CFT), θυγατρική του Ομίλου Sogestran, η οποία στρέφεται στη χρήση εμπορικών πλοίων για τη μεταφορά παλετών και containers στην περιοχή του Παρισιού.
Τόσο η ΕΕ όσο και η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία θεωρούν πως το υδρογόνο θα παίξει σημαντικό ρόλο στις προσπάθειες μετριασμού της κλιματικής αλλαγής. Το πρόγραμμα Flagships έλαβε το 2018 χρηματοδότηση ύψους 5 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος έρευνας και καινοτομίας Horizon 2020, προκειμένου μέσω του Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking (FCH JU) να αναπτύξει δύο πλοία κατανάλωσης υδρογόνου στη Γαλλία και στη Νορβηγία.
Το εν λόγω πλοίο, το οποίο αναμένεται να είναι έτοιμο μέσα στο 2021, θα χρησιμοποιεί συμπιεσμένο υδρογόνο, το οποίο θα παράγεται μέσω ηλεκτρόλυσης και θα έχει μηδενικές εκπομπές, θέτοντας παράλληλα τις βάσεις για την υιοθέτηση ενός ευρύτερου συστήματος μεταφορών μηδενικών εκπομπών στην περιοχή του Παρισιού.
Φωτό: flagships.eu
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκπρόσωπος του ισραηλινού στρατού εξέδωσε προειδοποίηση για απομάκρυνση των κατοίκων από μια περιοχή της Τεχεράνης, σύμφωνα με ανάρτηση του εκπροσώπου στην πλατφόρμα X. Ως…
Ο νέος δίχρονος κινητήρας X-DF-A της WinGD, σχεδιασμένος να λειτουργεί με υψηλό ποσοστό αμμωνίας ως κύριο καύσιμο, αρχίζει να καθιερώνεται ως βασική τεχνολογική λύση…
Το Πεκίνο θα συνεχίσει να ενισχύει τον έλεγχο και την έγκριση αιτήσεων εξαγωγής για προϊόντα που σχετίζονται με τις σπάνιες γαίες, δήλωσε ο Χε…
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κάλεσε την Κυριακή 15 Ιουνίου, την G7 να «αποφύγει τον προστατευτισμό», κατά τη διάρκεια…
Η κατάσταση στη Μ. Ανατολή παραμένει τεταμένη. Η διεθνής σκηνή παρακολουθεί με αμείωτο ενδιαφέρον τις εξελίξεις, δεδομένου ότι οι επιπτώσεις της πολεμικής αυτής σύρραξης,…
Στα 5,351 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα σε τροποποιημένη ταμειακή βάση για την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης…
Η τεχνολογία των αυτόνομων ρομποτικών οχημάτων, τόσο επιφανείας όσο και βυθού, μετασχηματίζει σταδιακά τον τρόπο με τον οποίο επιθεωρούμε, παρακολουθούμε και διαχειριζόμαστε κρίσιμες θαλάσσιες…
Οι χώρες της ΕΕ διαφωνούν εδώ και καιρό σχετικά με το αν πρέπει να προωθήσουν καθολικά την πυρηνική ενέργεια για τη μετάβαση στη νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ