
Κατά τους τελευταίους μήνες, ο Όμιλος Grimaldi, που εδρεύει στη Νάπολη, έχει προχωρήσει σε μια σημαντική αναβάθμιση της παρουσίας του στη Μάλτα, λαμβάνοντας πολλαπλές πρωτοβουλίες, που καταδεικνύουν την πλήρη δέσμευσή του στην προώθηση του θαλάσσιου τομέα της χώρας.
Ειδικότερα, μετά την αποχώρηση του ΗΒ από την ΕΕ, η εταιρεία Atlantic Container Line (ACL) του ομίλου προχώρησε, κατά τους τελευταίους μήνες, στη μεταγραφή του στόλου της, αφήνοντας τη σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου γι’ αυτήν της Μάλτας. Συνολικά εννέα πλοία της ACL είναι εγγεγραμμένα στο νηολόγιο της Μάλτας, ενώ άλλο ένα πρόκειται να προστεθεί τους επόμενους μήνες. Η ACL διαχειρίζεται τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων con/ro (μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τροχοφόρων φορτίων), προσφέροντας τακτικά δρομολόγια μεταξύ των λιμένων της Βόρειας Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής.
Επιπροσθέτως, η εταιρεία Malta Motorways of the Sea Ltd (MMOS), που ανήκει επίσης στον Όμιλο Grimaldi, ενίσχυσε προσφάτως τον στόλο της μετά και την αγορά δύο ακόμα πλοίων ro/ro. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία MMOS με έδρα τη Βαλέτα διαθέτει αυτή τη στιγμή έξι σύγχρονα πλοία ro/ro, που εκτελούν τακτικά δρομολόγια εντός της Μεσογείου.
Τέλος, κατά τη διάρκεια του τρέχοντος μήνα, ο Όμιλος Grimaldi αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τη θαλάσσια διασύνδεση που προσφέρει μεταξύ Ιταλίας (από τη Γένοβα, το Λιβόρνο και την Κατάνια) και Μάλτας. Πιο συγκεκριμένα, κατά το δεύτερο μισό του Απριλίου, στα εν λόγω δρομολόγια θα προστεθεί ένα εκ των δώδεκα GG5G-class πλοίων ro/ro που έχει παραγγείλει ο όμιλος. Ένα δεύτερο πλοίο GG5G-class θα προστεθεί στην εν λόγω γραμμή στις αρχές Ιουνίου.
Τα GG5G-class αποτελούν τα μεγαλύτερα πλοία ro/ro στον κόσμο, ενώ είναι επίσης τα πιο φιλικά στο περιβάλλον, καθώς διαθέτουν πολλές καινοτόμες τεχνολογίες, που βελτιστοποιούν την κατανάλωση καυσίμου, μειώνουν κατά το ήμισυ τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και αναβαθμίζουν τη συνολική απόδοση του πλοίου. Τέσσερα εξ αυτών έχουν παραδοθεί, ενώ τα υπόλοιπα βρίσκονται υπό κατασκευή στην Ασία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ