Παραγγελίες-ρεκόρ για Ultra Large Containerships

Παραγγελίες-ρεκόρ για Ultra Large Containerships

1012
Παραγγελίες-ρεκόρ για Ultra Large Containerships

Το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ δεν ήταν, σύμφωνα με την BIMCO, το μοναδικό αξιοσημείωτο γεγονός για τον κλάδο των containerships τον Μάρτιο, καθώς πλοιοκτήτες και διαχειριστές επέδειξαν έντονο ενδιαφέρον για παραγγελίες Ultra Large Containerships.

Πιο συγκεκριμένα, τον Μάρτιο υπήρξαν παραγγελίες για την κατασκευή 45 Ultra Large Containerships (15.000 ΤΕUs+), σπάζοντας μηνιαία ρεκόρ. Tην ίδια ώρα, οι παραγγελίες για μικρότερα containerships άγγιξαν τις 27 τον περασμένο Μάρτιο, με το συνολικό capacity των παραγγελιών να ανέρχεται στα 866.060 TEUs. Για να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος αυτό, αξίζει να τονιστεί ότι καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020 παραγγέλθηκαν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 995.000 TEUs, σύμφωνα με τα στοιχεία της BIMCO. Ήδη ο αντίστοιχος αριθμός το α΄ τρίμηνο του έτους είναι 1.398.000 TEUs, αγγίζοντας τα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων έξι ετών.

Μέχρι στιγμής το 2021 μόλις τέσσερις από τις 81 παραγγελίες containerships με ελάχιστη μεταφορική ικανότητα 11.800 ΤΕUs αφορούσε πλοία με capacity άνω των 15.500 TEUs.

«Το μέγεθος-μαμούθ των containerships αυτών τέθηκε υπό αμφισβήτηση κατά τις έξι ημέρες του κλεισίματος της Διώρυγας του Σουέζ, το οποίο κατά πολλούς ήταν απόρροια του γεγονότος ότι τα πλοία γίνονται όλο και μεγαλύτερα, θέτοντας σε κίνδυνο την αξιοπιστία της αλυσίδας εφοδιασμού, τη ναυσιπλοΐα και την ασφάλεια», σχολιάζει ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.