
Η οροσειρά Simandou στη νοτιοανατολική Γουινέα εκτιμάται ότι φιλοξενεί τα μεγαλύτερα αναξιοποίητα αποθέματα iron ore, αναπτερώνοντας τις ελπίδες της Κίνας για διαφοροποίηση των προμηθειών εκτός Αυστραλίας, εν μέσω σφοδρών εμπορικών διενέξεων μεταξύ των δύο χωρών.
Τα αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος με περιεκτικότητα σε σίδηρο 65,5% στο σημαντικό αυτό πεδίο υπολογίζονται σε 2,4 δισ. τόνους. Το 2002 επιβεβαιώθηκε η παρουσία εμπορεύσιμου iron ore στο Simandou, ωστόσο το πεδίο δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως λόγω της απουσίας σιδηροδρομικού δικτύου, μέσω του οποίου θα μεταφέρεται το iron ore σε λιμάνι για την εξαγωγή του. Την ίδια ώρα, η πολιτική αβεβαιότητα στη Γουινέα όπως επίσης και τα νομικά κωλύματα για το ποιος θα είναι ο διαχειριστής του σημαντικού project κρατούν πίσω την ανάπτυξη του πεδίου. Στο πλαίσιο αυτό, αναλυτές τονίζουν, σύμφωνα με το South China Morning Post, ότι η Κίνα δεν είναι ακόμη σε θέση να αποκόψει πλήρως τις προμήθειες iron ore από την Αυστραλία.
Το Πεκίνο καλοβλέπει τις προοπτικές του Simandou project και μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι το 2019 η κινεζική κοινοπραξία SMB-Winning, η οποία στοχεύει στις εξαγωγές iron ore από την αφρικανική χώρα εντός πενταετίας, κέρδισε συμβόλαιο αξίας $15 δισ. για την ανάπτυξη των πεδίων 1 και 2. Ο μεταλλευτικός γίγαντας της Αυστραλίας Rio Tinto κατέχει το 45% στα πεδία 3 και 4, η κινεζική εταιρεία Chinalco κατέχει το 40% και η κυβέρνηση της Γουινέας κατέχει το υπόλοιπο μερίδιο. Παράλληλα, η επίσης κινεζικών συμφερόντων εταιρεία παραγωγής χάλυβα Baowu Group ετοιμάζεται να επενδύσει στο Simandou project, σύμφωνα με το South China Morning Post.
Με το πρόσφατο πενταετές πλάνο που ανακοίνωσε πρόσφατα, η Κίνα στοχεύει να προμηθεύεται το 20% του σιδηρομεταλλεύματός της από τη συμμετοχή εταιρειών της σε ξένα projects. Κύκλοι της αγοράς σημειώνουν ότι οι κλιμακούμενες διενέξεις Κίνας-Αυστραλίας επισπεύδουν τα κινεζικά σχέδια ανάπτυξης του Simandou project σε ένα «παιχνίδι διαφοροποίησης».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ