
Θέση αναφορικά με τη συζήτηση που άνοιξε ξανά, εξ αφορμής της πανδημίας του Covid-19 αλλά και του μπλοκαρίσματος της Διώρυγας του Σουέζ από το «Ever Given», σχετικά με τη μεταφορά εμπορευμάτων μέσω της Αρκτικής και του Βόρειου Θαλάσσιου Περάσματος (Νorthern Sea Route – NSR) πήρε η εταιρεία τακτικών γραμμών ΜSC (Mediterranean Shipping Company), η οποία, σε ανακοίνωση που εξέδωσε, ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται να το αξιοποιήσει για περιβαλλοντικούς λόγους.
Μια αύξηση της εμπορευματικής κίνησης στην Αρκτική θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση των εκπομπών μαύρου άνθρακα (αιθάλης) και των σωματιδίων άκαυστου άνθρακα, που εν συνεχεία μπορεί να κατακαθίσουν στην ξηρά ή στον πάγο και ως εκ τούτου να θέσουν σε κίνδυνο την ποιότητα του αέρα αλλά και να επιταχύνουν τη συρρίκνωση του πάγου της Αρκτικής. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η διατήρηση της οικολογικής ισορροπίας και της βιοποικιλότητας του θαλάσσιου οικοτόπου, μεταξύ άλλων, υπερτερεί των όποιων εμπορικών ευκαιριών που θα προέλθουν από τη σύντμηση του χρόνου μεταφοράς στα θαλάσσια δρομολόγια από την Ασία προς τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Soren Toft, η ανωτέρω απόφαση ήταν προφανής για μια υπεύθυνη εταιρεία σαν την MSC, ενώ συμπλήρωσε πως το Βόρειο Θαλάσσιο Πέρασμα δεν αποτελεί τη λύση στις τρέχουσες προκλήσεις της αγοράς ούτε μια βιώσιμη μακροπρόθεσμη στρατηγική. Αξίζει να σημειωθεί ότι παρόμοια θέση έχουν πάρει και άλλες εταιρείες (Hapag-Lloyd, Kuehne + Nagel) στο παρελθόν, θέτοντας τη διατήρηση του περιβάλλοντος της Αρκτικής ύψιστη προτεραιότητα.
Φωτό: Bernd Dittrich/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ