Το «όχι» της MSC στην αξιοποίηση του Βόρειου Θαλάσσιου Περάσματος

Το «όχι» της MSC στην αξιοποίηση του Βόρειου Θαλάσσιου Περάσματος

664
Το «όχι» της MSC στην αξιοποίηση του Βόρειου Θαλάσσιου Περάσματος

Θέση αναφορικά με τη συζήτηση που άνοιξε ξανά, εξ αφορμής της πανδημίας του Covid-19 αλλά και του μπλοκαρίσματος της Διώρυγας του Σουέζ από το «Ever Given», σχετικά με τη μεταφορά εμπορευμάτων μέσω της Αρκτικής και του Βόρειου Θαλάσσιου Περάσματος (Νorthern Sea Route – NSR) πήρε η εταιρεία τακτικών γραμμών ΜSC (Mediterranean Shipping Company), η οποία, σε ανακοίνωση που εξέδωσε, ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται να το αξιοποιήσει για περιβαλλοντικούς λόγους.

Μια αύξηση της εμπορευματικής κίνησης στην Αρκτική θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση των εκπομπών μαύρου άνθρακα (αιθάλης) και των σωματιδίων άκαυστου άνθρακα, που εν συνεχεία μπορεί να κατακαθίσουν στην ξηρά ή στον πάγο και ως εκ τούτου να θέσουν σε κίνδυνο την ποιότητα του αέρα αλλά και να επιταχύνουν τη συρρίκνωση του πάγου της Αρκτικής. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η διατήρηση της οικολογικής ισορροπίας και της βιοποικιλότητας του θαλάσσιου οικοτόπου, μεταξύ άλλων, υπερτερεί των όποιων εμπορικών ευκαιριών που θα προέλθουν από τη σύντμηση του χρόνου μεταφοράς στα θαλάσσια δρομολόγια από την Ασία προς τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Soren Toft, η ανωτέρω απόφαση ήταν προφανής για μια υπεύθυνη εταιρεία σαν την MSC, ενώ συμπλήρωσε πως το Βόρειο Θαλάσσιο Πέρασμα δεν αποτελεί τη λύση στις τρέχουσες προκλήσεις της αγοράς ούτε μια βιώσιμη μακροπρόθεσμη στρατηγική. Αξίζει να σημειωθεί ότι παρόμοια θέση έχουν πάρει και άλλες εταιρείες (Hapag-Lloyd, Kuehne + Nagel) στο παρελθόν, θέτοντας τη διατήρηση του περιβάλλοντος της Αρκτικής ύψιστη προτεραιότητα.

Φωτό:  Bernd Dittrich/ Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.