Λιμάνι του Γκέτεμποργκ: Τι προτείνει για την αποφυγή συμφόρησης στα ευρωπαϊκά λιμάνια

Λιμάνι του Γκέτεμποργκ: Τι προτείνει για την αποφυγή συμφόρησης στα ευρωπαϊκά λιμάνια

90
Λιμάνι του Γκέτεμποργκ: Τι προτείνει για την αποφυγή συμφόρησης στα ευρωπαϊκά λιμάνια

Τη Δευτέρα 29 Μαρτίου, η κυκλοφορία στη Διώρυγα του Σουέζ άνοιξε ξανά. Η διέλευση των πλοίων έχει ξεκινήσει, ωστόσο υπάρχουν ακόμη εκατοντάδες πλοία στις δύο πλευρές της διώρυγας που περιμένουν τη σειρά τους προκειμένου να περάσουν.

Η κατάσταση συμφόρησης που έχει δημιουργηθεί και αναμένεται να μεταφερθεί στα μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια (Ρότερνταμ, Αμβέρσα, Αμβούργο), στα οποία θα συρρεύσουν σχεδόν ταυτόχρονα τα πλοία που μέχρι πρότινος περίμεναν ακινητοποιημένα στο Σουέζ, παρομοιάζεται από το λιμάνι του Γκέτεμποργκ με το αποκαλούμενο ketchupeffekt, που περιγράφει μια παρατεταμένη κατάσταση κατά την οποία δεν συμβαίνει τίποτε και την οποία διαδέχεται ένας καταιγισμός εξελίξεων που συμβαίνουν μονομιάς.

Πριν προκύψει το πρόβλημα στο Σουέζ, πολλά από τα ευρωπαϊκά λιμάνια ήδη αντιμετώπιζαν προβλήματα έλλειψης χωρητικότητας, με τους χώρους στοιβασίας των τερματικών να είναι γεμάτοι από τα εμπορεύματα. Ωστόσο, με δεδομένη την έλλειψη χωρητικότητας, τα εν λόγω λιμάνια δεν είναι σε θέση να διαχειριστούν μεγάλο αριθμό πλοίων και τα εμπορεύματα που αυτά μεταφέρουν σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Ως εκ τούτου, περαιτέρω καθυστερήσεις πέραν αυτών που δημιούργησε το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ πρέπει να αναμένονται το προσεχές διάστημα.

Για τον λόγο αυτό, το λιμάνι του Γκέτεμποργκ μέσω της Λιμενικής Αρχής και του διαχειριστή τερματικών APM Terminals Nordic προετοιμάζεται να λάβει μέτρα προκειμένου αφενός να διασφαλίσει ότι τα προϊόντα με προορισμό τις Σκανδιναβικές χώρες θα φτάσουν στο λιμάνι το συντομότερο, και αφετέρου να ελαφρύνει την κατάσταση συμφόρησης που αναμένεται να πλήξει τους Ευρωπαϊκούς λιμένες.

Γι’ αυτόν τον λόγο, η Λιμενική Αρχή, σύμφωνα με την ανακοίνωσή της, αναμένεται να προτείνει στις εταιρείες τακτικών γραμμών να πλεύσουν απευθείας στο λιμάνι του Γκέτεμποργκ, το οποίο διαθέτει την απαραίτητη χωρητικότητα, προκειμένου να αποφύγουν τις ουρές και τις καθυστερήσεις σε πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια. Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα ξεφορτώσουν τα σκανδιναβικά προϊόντα, τα οποία θα φτάσουν γρήγορα στους πελάτες τους, ενώ επιπροσθέτως θα τους δοθεί η δυνατότητα να ξεφορτώσουν επιπλέον φορτία, τα οποία προορίζονται για άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς. Τα φορτία αυτά θα μεταφορτωθούν σε πλοία μικρότερης χωρητικότητας και μέσω του Γκέτεμποργκ θα διοχετευτούν στα υπόλοιπα ευρωπαϊκά λιμάνια. Έτσι, τα μεγαλύτερα πλοία των εταιρειών θα μπορέσουν να επιστρέψουν γρηγορότερα στην εκτέλεση των προγραμματισμένων δρομολογίων τους.

Με αυτόν τον τρόπο, το λιμάνι του Γκέτεμποργκ επιδιώκει να συνεισφέρει προκειμένου η κατάσταση που δημιουργήθηκε λόγω του ατυχήματος στο Σουέζ να ομαλοποιηθεί το συντομότερο δυνατόν, καθώς όσο πιο σύντομα επανέλθει η κανονικότητα, τόσο το καλύτερο για όλους τους εμπλεκομένους στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Φωτό: Hasse Lundqvist/ Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.