Διώρυγα Σουέζ: Πολλαπλές οι επιπτώσεις στη ναυτιλία από την προσάραξη του Ever...

Διώρυγα Σουέζ: Πολλαπλές οι επιπτώσεις στη ναυτιλία από την προσάραξη του Ever Given

767
Διώρυγα Σουέζ: Πολλαπλές οι επιπτώσεις στη ναυτιλία από την προσάραξη του Ever Given

Η προσάραξη πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Διώρυγα του Σουέζ έχει προκαλέσει μεγάλη αναταραχή στην παγκόσμια ναυτιλία και ίσως χρειαστούν εβδομάδες, και πιθανόν μήνες, για να αποκατασταθούν πλήρως τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί, σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη εταιρειών στη ναυτιλία τακτικών γραμμών.

Κάθε μέρα από τα 193 χιλιόμετρα της Διώρυγα του Σουέζ περνά περίπου το 30% του παγκόσμιου όγκου των εμπορευμάτων που μεταφέρονται με φορτηγά πλοία, συμπεριλαμβανομένων προϊόντων όπως έπιπλα, ηλεκτρονικά, ενδύματα και υποδήματα. Οι καθυστερήσεις που έχουν προκληθεί επηρεάζουν και άδεια πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία τα χρειάζονται εργοστάσια στην Ασία για να μεταφέρουν τα προϊόντα τους.

«Ακόμα και όταν ανοίξει και πάλι η διώρυγα, οι αλυσιδωτές επιπτώσεις στην παγκόσμια δυναμικότητα και τον εξοπλισμό είναι σημαντικές», ανέφερε σήμερα σε ενημερωτικό σημείωμα προς τους πελάτες της η Maersk, μια από τις μεγαλύτερες στον κόσμο ναυτιλιακές εταιρίες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Στη διώρυγα έχουν εγκλωβιστεί τρία πλοία της Maersk ενώ άλλα 29 περιμένουν να μπουν στο κανάλι, είπε η εταιρεία, προσθέτοντας ότι έως τώρα ήδη 15 πλοία της έχουν αλλάξει ρότα για να πλεύσουν νοτίως της Αφρικής.

«Αξιολογώντας το αριθμό των σκαφών που έχει σήμερα συσσωρευτεί, μπορεί να χρειαστεί έξι ή και περισσότερες ημέρες για να περάσει ολόκληρη η σειρά των πλοίων», ανέφερε η εταιρία.

Η ελβετική εταιρία MSC ανέφερε το Σάββατο ότι η κατάσταση αυτή «θα οδηγήσει σε μια από τις μεγαλύτερες διαταραχές στο παγκόσμιο εμπόριο τα τελευταία χρόνια».

«Δυστυχώς, ακόμα κι όταν ανοίξει η διώρυγα για τον τεράστιο αριθμό πλοίων που έχουν συσσωρευτεί και που περιμένουν αγκυροβολημένα, αυτό θα οδηγήσει σε αύξηση στους κατάπλους σε ορισμένα λιμάνια και ίσως αντιμετωπίσουμε νέα προβλήματα συμφόρησης», ανέφερε σε ανακοίνωση η Καρολίν Μπεκάρ, αντιπρόεδρος της MSC. «Προβλέπουμε ότι το δεύτερο τρίμηνο του 2021 θα αντιμετωπίσει μεγαλύτερη αναστάτωση απ’ ό,τι κατά τους τρεις πρώτους μήνες, και ίσως να είναι δυσκολότερο απ’ ό,τι ήταν στα τέλη του περασμένου έτους».

Οι εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πασχίζουν εδώ και μήνες με τα προβλήματα που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορονοϊού και την αύξηση στη ζήτηση για καταναλωτικά προϊόντα που έχουν δημιουργήσει μεγάλες δυσκολίες σε επίπεδο επιμελητείας σε όλο τον κόσμο.

Τα πλοία που έχουν συσσωρευτεί στο Σουέζ απειλούν να δυσκολέψουν ακόμα περισσότερο τις ευρωπαϊκές και αμερικανικές εταιρείες στο να διατηρούν προϊόντα σε απόθεμα.

Ο Οργανισμός Επιχειρήσεων Θαλάσσιου Εμπορίου του Ηνωμένου Βασίλειου (UKMTO) ανέφερε ότι η εκτροπή πλοίων για να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής μπορεί να σημαίνει ότι περισσότερα πλοία περνούν από περιοχές υψηλού κινδύνου όπου δραστηριοποιούνται συμμορίες πειρατών.

«Ενώ η απειλή της πειρατείας, με έδρα τη Σομαλία, είναι αυτή τη στιγμή σε καταστολή μέσω ενός συνδυασμού στρατιωτικών επιχειρήσεων, εφαρμογής του BMP 5 (μέτρα προστασίας πλοίων) και της παρουσίας ένοπλων φρουρών, η αύξηση της ναυσιπλοΐας στην περιοχή ίσως προσφέρει ευκαιρίες για να επιτεθούν ομάδες Σομαλών πειρατών», ανέφερε η UKMTO.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.