
Οι επιχειρηματικές δραστηριότητες της CMA CGM και της Ηapag-Lloyd, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσαν αμφότερες για την παρουσίαση των ετήσιων οικονομικών αποτελεσμάτων τους, πραγματοποιήθηκαν σε άνευ προηγουμένου συνθήκες κατά τη διάρκεια της χρήσης 2020, λόγω της πανδημίας της Covid-19.
Σε αυτό το πλαίσιο, η CMA CGM αξιοποίησε την πολυετή εμπειρία της για να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες των πελατών της, προσαρμόζοντας αφενός τη χωρητικότητα του στόλου της με ευέλικτο και γοργό τρόπο (αύξηση της χωρητικότητας στον εμπορικό δρόμο Ασίας-Ευρώπης κατά 18% το β΄ εξάμηνο του
2020, αύξηση του στόλου των εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας κατά 8,7% μεταξύ του α΄ και του β΄ εξαμήνου του 2020) και αφετέρου αναπτύσσοντας νέες λύσεις και ψηφιακές υπηρεσίες.
Οι ενέργειες αυτές είχαν ως αποτέλεσμα να βελτιωθεί η κερδοφορία του ομίλου της CMA CGM συνολικά και όλων των επιμέρους επιχειρησιακών δραστηριοτήτων της κατά το οικονομικό έτος 2020. Το ναυτιλιακό σκέλος του ομίλου, παρά την πτώση κατά 2,7% στα διακινηθέντα φορτία, κατέγραψε αύξηση των εσόδων κατά 4% σε σύγκριση με το 2019, φτάνοντας τα $24,2 δισ., ενώ στον τομέα των logistics η εταιρεία CEVA Logistics του ομίλου αναπτύχθηκε ικανοποιητικά, καταγράφοντας έσοδα $7,4 δισ. (+3,1% σε σχέση με το 2019).
Συνολικά, σε επίπεδο ομίλου, τα ετήσια έσοδα αυξήθηκαν κατά 3,9% σε σχέση με το 2019, φτάνοντας τα $31,5 δισ. Αντίστοιχα, τα καθαρά κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε $1,75 δισ. σε σύγκριση με τις απώλειες ύψους $229 εκατ. του 2019. Για τον όμιλο, η επίδοση αυτή αντικατοπτρίζει την ισχυρή δυναμική του διεθνούς εμπορίου αλλά και την αποτελεσματικότητα του σχεδίου ελέγχου και συγκράτησης κόστους που εφαρμόστηκε.
Από την πλευρά της, η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd έλαβε και αυτή εγκαίρως αντίμετρα, προκειμένου να ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες που επέβαλε η πανδημία, μειώνοντας τα κόστη κατά τουλάχιστον 500 εκατ. ευρώ και εφαρμόζοντας επιτυχώς ένα πρόγραμμα διασφάλισης της αποδοτικότητας. Αν και η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε ελαφριά πτώση της τάξης του 1,6% (11,8 εκατ. TEUs το 2020 από 12 εκατ. TEUs το 2019), η αύξηση των ναύλων κατά περίπου 4% είχε ως αποτέλεσμα τα συνολικά έσοδα της εταιρείας να αυξηθούν κατά 3% σε σχέση με το 2019, στα 12,8 δισ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 935 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 150,5% σε σχέση με το 2019.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία σηματοδοτεί η απόφαση του ναυπηγικού κολοσσού της Νότιας Κορέας, HD Hyundai, να επεκταθεί στις γιάρδες της…
Η Ryanair εκτιμά πως, τους ακόλουθους θερινούς μήνες, η ζήτηση για χαμηλού κόστους αερομεταφορές θα παραμένει αμείωτη. Μάλιστα, η εν λόγω αυξημένη ζήτηση έχει…
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά η επέκταση και η διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου της DP World, με τον κολοσσό των logistics να στρέφει πρόσφατα το ενδιαφέρον…
Η Ρωσία, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας σιτηρών στον κόσμο, προχώρησε στην κατάργηση του δασμού εξαγωγής σιταριού, με ισχύ από τις 9 Ιουλίου, σύμφωνα με το…
Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας θα επενδύσει $22,7 εκατ. έως το 2028 στην ανάπτυξη βασικών τεχνολογιών για έξυπνους λιμένες, σύμφωνα με ανακοίνωση του αρμόδιου…
Εν μέσω κατακόρυφης πτώσης της εγχώριας κατανάλωσης LNG, η κυβέρνηση του Πακιστάν βρίσκεται αντιμέτωπη με υπερπροσφορά φυσικού αερίου, η οποία ενδέχεται να πλήξει σοβαρά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ