Κρουαζιερόπλοια που θα δένουν στις πέντε θέσεις ελλιμενισμού του λιμένα της Βαλέτα στη Μάλτα θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να αντλούν ενέργεια την οποία χρειάζονται για να είναι πλήρως λειτουργικά από το δίκτυο της νησιωτικής χώρας, χωρίς οι ρυπογόνες diesel μηχανές τους να είναι σε λειτουργία.
Πιο συγκεκριμένα, η Nidec ASI, θυγατρική του Nidec Group, υπέγραψε πρόσφατα συμφωνία αξίας 12 εκατ. ευρώ με την εταιρεία Excel Sis για τη δημιουργία ενός shore-to-ship project στο λιμάνι της Βαλέτα. Όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, το καινοτόμο σύστημα θα καταστήσει εφικτή τη μείωση των εκπομπών επιβλαβών αερίων κατά 40 τόνους ετησίως και θα δημιουργήσει τις βάσεις για φιλική προς το περιβάλλον και καινοτόμο επανεκκίνηση του τουρισμού, ενός κλάδου ιδιαίτερα σημαντικού για τη μαλτέζικη οικονομία.
Το εν λόγω εγχείρημα συμμορφώνεται με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίες ενθαρρύνουν τους λιμένες να υιοθετήσουν συστήματα ηλεκτροδότησης πλοίων από την ξηρά για τη μείωση των ρυπογόνων εκπομπών. Μέχρι το 2025, αυτή η σύσταση θα καταστεί δεσμευτική για όλους τους ευρωπαϊκούς λιμένες και έχει επίσης συμπεριληφθεί στο σχέδιο ανάκαμψης της ΕΕ, το οποίο θέτει τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος μεταξύ των κορυφαίων προτεραιοτήτων στην επανεκκίνηση των ευρωπαϊκών οικονομιών.