
Τα τελευταία δεδομένα για τις επιπτώσεις της πανδημίας στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών, που δημοσίευσε η Κοινότητα των Ευρωπαϊκών Σιδηροδρόμων (CER), έρχονται να επιβεβαιώσουν προγενέστερες μελέτες, που κατέγραφαν τις σημαντικότατες οικονομικές απώλειες που υπέστησαν οι σιδηροδρομικές εταιρείες της Ευρώπης κατά το 2020. Το χειρότερο ωστόσο είναι ότι τα στοιχεία που καταγράφηκαν κατά τον Ιανουάριο του 2021 δεν παρουσιάζουν σημάδια ανάκαμψης τόσο σε επίπεδο επιβατικών όσο και σε επίπεδο εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών.
Χαρακτηριστικό της κατάστασης στους σιδηρόδρομους αποτελεί το γεγονός ότι οι σιδηροδρομικές εταιρείες της Ευρωπαϊκής Ένωσης απώλεσαν, κατά το 2020, 26 δισ. ευρώ σε συνολικά έσοδα σε σχέση με το 2019. Πιο συγκεκριμένα, κατά το 2020 οι απώλειες για τις εταιρείες εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών κυμάνθηκαν μεταξύ του -3% και -32%, ενώ αυτές των επιβατικών εταιρειών ήταν πολύ μεγαλύτερες, μεταξύ του -3% και -91%. Συνολικά, οι επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές επλήγησαν περισσότερο, καταγράφοντας πτώση -41% στα έσοδα σε σχέση με το 2019, ενώ οι εμπορευματικές σημείωσαν πτώση της τάξης του -12%.
Με βάση τα πρώτα στοιχεία για τον Ιανουάριο του 2021, τα έσοδα στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές είναι μειωμένα κατά -49% σε σχέση με τα αντίστοιχα έσοδα που είχαν καταγραφεί τον Ιανουάριο του 2019, ενώ τα αντίστοιχα στοιχεία για τις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές εκτιμούν τις απώλειες εσόδων στο -10% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019. Αυτό σημαίνει ότι, σε εβδομαδιαία βάση, οι οικονομικές απώλειες για τις επιβατικές μεταφορές ανέρχονται σε 555 εκατ. ευρώ, ενώ για τις εμπορευματικές σε 30 εκατ. ευρώ.
Φωτό: Theron Brayman/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ