H παγκόσμια παραγωγή προϊόντων σιδηρομεταλλεύματος άγγιξε το 2020 τους 2,2 δισ. τόνους, ενώ φέτος εκτιμάται ότι θα ανέλθει στους 2,35 δισ. τόνους, σύμφωνα με το Fastmarkets.
Παρά την πανδημία, η αυξημένη κινεζική ζήτηση και οι περιορισμοί στην προσφορά της Βραζιλίας ώθησαν την τιμή του iron ore πάνω από τα $175/τόνο το α΄ τρίμηνο του έτους.
Καθώς η Κίνα κλείνει πολλές μικρές και χαμηλής ποιότητας μονάδες εξόρυξης και την ίδια ώρα επιχειρεί να αναβαθμίσει την ποιότητα του παραγόμενου σιδηρομεταλλεύματος, Ινδία, Αυστραλία και Βραζιλία θα αποτελέσουν τον κινητήριο μοχλό της αύξησης της παγκόσμιας παραγωγής κατά το Fastmarkets.
Η Vale στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή της ξανά στους 400 εκατ. τόνους και να εκθρονίσει από την κορυφή τη Rio Tinto, η οποία, λόγω του δυστυχήματος στο Brumadinho, κατέλαβε πέρυσι την πρώτη θέση στην παγκόσμια παραγωγή και πήρε τα σκήπτρα από τον βραζιλιάνικο κολοσσό.
Τον Φεβρουάριο, οι βραζιλιάνικες εξαγωγές μειώθηκαν κατά 8%, μετά τις ισχυρές βροχοπτώσεις στα βόρεια της χώρας. Το Alcântara Port Terminal (TPA) project στο Maranhão αναμένει το πράσινο φως από την κυβέρνηση της Βραζιλίας προκειμένου να ξεκινήσει μια μελέτη σκοπιμότητας. Η κατασκευή του αναμένεται να ξεκινήσει τον Ιούνιο του 2022, ενώ η έναρξη λειτουργίας προγραμματίζεται για το 2025. Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται στα $772 εκατ. και θα περιλαμβάνει την κατασκευή μιας νέας σιδηροδρομικής γραμμής, που θα συνδέει το Vale Carajás με τον Ponta da Madeira.