
«Η Ευρώπη και οι Ηνωμένες Πολιτείες πρέπει να συμφωνήσουν σε κοινούς κανόνες για να καθορίσουν πόσο “πράσινη” είναι μια οικονομική επένδυση», δήλωσε ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών μετά από συνομιλίες με τον Τζον Κέρι, απεσταλμένο του προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν για το Κλίμα.
Ο Bruno Le Maire δήλωσε ότι, εκτός από μια κοινή ταξινόμηση για πράσινες επενδύσεις, είναι σημαντικό να ξεκινήσουν οι συζητήσεις με την Ουάσιγκτον σχετικά με τις αναγκαίες προσαρμογές από την επιβολή του φόρου άνθρακα στα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Πρότεινα στον [ειδικό απεσταλμένο] Τζον Κέρι η Ευρώπη και οι Ηνωμένες Πολιτείες να τηρούν την ίδια ταξινόμηση», δήλωσε ο Le Maire σε συνέντευξη Τύπου. «Θα ήταν κρίμα αν στο τέλος της ημέρας είχαμε διαφορετικούς κανόνες στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αυτό θα αποτελούσε πηγή σημαντικής σύγχυσης μεταξύ των δύο ηπείρων μας».
Ερωτηθείς για να απαντήσει στη χωριστή πρόταση για τον φόρο άνθρακα, ο Κέρι ανέφερε ότι η Ουάσιγκτον γνώριζε ότι ορισμένες χώρες ερευνούσαν μια τέτοια πρόταση.
Ο φόρος στις εισαγωγές άνθρακα αφορά τέλη εισαγωγής που επιβάλλονται από χώρες που φορολογούν άνθρακα, στην προκειμένη περίπτωση η ΕΕ, σε αγαθά που κατασκευάζονται σε χώρες που δεν φορολογούν τη χρήση άνθρακα. Για παράδειγμα, εάν μια ελληνική εταιρεία εισάγει χάλυβα που κατασκευάζεται εντός της ΕΕ, η χαλυβουργική εταιρεία θα έχει ήδη πληρώσει τον σχετικό φόρο της που έχει επιβληθεί από τις Βρυξέλλες. Ωστόσο, αν η ελληνική εταιρεία εισάγει κινεζικό χάλυβα, αυτός θα είναι φθηνότερος, επειδή η Κίνα δεν επιβάλλει αντίστοιχη εισφορά άνθρακα. Με την εφαρμογή του μηχανισμού προσαρμογής άνθρακα στα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ, οι Κινέζοι χαλυβουργοί θα πρέπει να πληρώσουν μια τιμή που βασίζεται στο αποτύπωμα άνθρακα του προϊόντος τους κατά την είσοδό τους στην ευρωπαϊκή αγορά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ